Två helgdagar - Två matcher

Då var säsongen igång på riktigt efter att ha spelat våra två första träningsmatcher för året. Insatsserna i matcherna vart inte direkt någonting man blev jätte stolt över men vi försöker få in vårt nya spelsystem och självklart kommer det se ut såhär någon match i början. Så någon fara på taket? Nej, det tycker jag inte direkt.

Matchen i lördags vart lite annorlunda då vi ställdes lite smått ovetandes emot ett så gott som helt juniorlag. Många tyckte att det var onödigt innan matchen men efteråt tyckte nog alla att det var rätt skönt med en sån början med tanke på allt som är nytt (spelare, ledare och spelsytem). Matchen vann vi med 6-2 på bortaplan och alla är nöjda med segern utan att det gick till på det sättet vi ville.

Söndagens match mot Aston uppe i Sandviken kunde ju ha fått en bättre början. Allt började redan på uppvärmningen då många spelare hade problem med det sträva och hårda golvet. Passningarna satt inte och man började fokusera på fel saker. Detta satte sin spegel i första perioden där vi får slita hårt för att hålla bollen på bladen och stå emot utvisningarna. Totalt 12utv.minuter i första perioden för våran del och det kunde disskuteras. Vissa situationer var jätte klara medans andra helt obegripliga. 3-6 i baken efter en period var inte direkt de man hade hoppats på.
Dock så började vi spela upp oss och tog snabbt ikapp till 5-6 innan slumpmålen började trilla in igen. Vi gjorde ändå ett bra försök att ta ikapp men vi var lite för klena framför båda målen vilket gav slutresultatet 9-6 till Aston. Vill inte påstå att dom var bättre men dom fick in bollarna från alla olika vinklar och dessutom 9st powerplay.

Mitt eget P-facit dessa två matcher
Nykvarn: 0mål 0ass  0utv.min, +2
Aston: 2mål 0ass  2utv.min, +2


(Två trötta barn, Schüler och Dennis)

Nu framöver är det en träningsvecka som kommer att vara inriktad på de sakerna som såg mindre bra ut på matcherna, vad det är tar jag inte upp här. (Jag vet inte okej, det vet bara coach)

// #10

Kommentarer
Postat av: Mister Micke

Önskar både dig och laget Tullinge lycka till. Får känslan när jag läser här att Tullinge bygger om/upp med unga spelare eller har jag tänkt/förstått fel?

2011-08-24 @ 20:54:11
URL: http://mistermicke1988.blogspot.com/
Postat av: Mackan

du har helt rätt

2011-08-26 @ 16:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0