Ämnet är Nytt

Sista veckan på min semester och då är det väl dags att börja göra klart för en ny innebandysäsong. Denna gång blir det inte i Allsvenskan som de två senaste åren utan i Div.1 i min moderklubb FBI Tullinge. Så nu efter sommaren sluter vi cirkeln för den här gången och konstaterar att det blev ett år i div.2 med Salems IF och två år i Allsvenskan med IBK Handen.

Laget som kommer spela i de orangea tröjorna i år är ett ungt lag med talang. De äldre rutinerade spelarna har lämnat plats för de yngre som nu vill visa vägen. Dessutom är en ny tränare signad till laget, så det är till stora delar ett helt nytt Tullinge som ställs på benen i Div.1 i år. Visserligen är de flesta Tullingekillar som varit med i truppen eller i Juniorlaget tidigare, fast det är nu de börjar på riktigt för grabbarna som inte spelat så mycket tidigare.

Jag som spelat i Tullinges A-lag i 6år innan jag testade vingarna känner att jag kommer tillbaka i helt rätt läge. Ett ungt lag med mycket talang, där jag ska försöka sprida lugn på planen med den erfarenheten jag fått med mig från Allsvenskan och mina tidigare 6år i Tullinge. Har inte haft full koll på de yngre killarna i laget innan jag kom tillbaka men efter de första veckorna med innebandyträning så har jag blivit positivt överraskad. Killarna är duktiga, har bra speed och mycket vilja. Ser verkligen fram emot den här säsongen som kommer, det ska bli galet roligt.

Just nu så har vi ett renodlat fyspass i skogen, två innebandy pass i veckorna och sedan aktiviteter på helgerna. Första träningsmatchen skulle spelats i helgen mot Högalid som tyvärr drog sig ur i sista sekund. Självklart vart vi spelare besvikna men vi fick ett extra innebandypass i benen så det gör inte så mycket. Vi ser istället fram emot träningsmatchen i Sandviken på söndag då vi möter Aston som i helgen fick se sig besegrade av Hammardy Handen. 
 


Kommentarer
Postat av: Nord

Hemma är bäst...

2011-08-16 @ 22:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0