Intervju med Gåtan

Sitter på tåget just nu med destination Umeå där en buss kommer plocka upp oss för att sedan åka till Örnsköldsvik för en oerhört viktig match för båda lagen. Tåget avgick från Stockholm Central vid 20.40 och kommer att anlända i Umeå 06.30 så det blir en helnatt på tåget med laget.
Det här är andra försöket med denna intervju eftersom att klantarslet själv råkade radera ALLT när det var klart för att publiceras. Men men, hur som helst så kör vi igen och hoppas att det går bättre.

Namn: Andreas Enström
Smeknamn: Gåtan
Ålder: 27
Tidigare klubbar: Westervik, Jakobsberg, Bro, Järfälla
Merit: Förstamålvak i Superligan med Järfälla
Övrigt intresse: Wrexham FC (5e divisionen i England)


Tjena Gåtan och välkommen in i bloggen på allvar.

- Tack så mycket.

Lång resa med sömn på ett tåg är kanske inte det man är van med som Innebandyspelare, hur ser du på det hela?
- Känner mig lugn faktiskt, får mer reda på vilka egentliga sömnproblem man har istället för att grubbla på matchen som komma skall. Adrenalin och Damp är nog ingen bra kombination.

Uppe med tuppen imorgon, kommer du vakna i tid?

- Det kommer jag att göra men med vissa svårigheter.

Vad minns du från förra matchen med Örnsköldsvik?

- Minns en tredje period som inte alls var rolig när dom satte press, men annars en kontrollerad match från våran sida tycker jag.

Har du någon koll på vilka i Ö-vik du ska s upp med eller tar du allt som det kommer?

- Får veta allt jag böver veta innan uppvärmningen av Dersh (coach), men annars finns det alltid en övertänd plast-nörd att vända sig till. (Ser på mig med någon kontig hån-blick samtidigt)

Hur tror du matchen slutar?

- Tror att vi vänder hem med en 6-7 seger i bagaget. Skulle absolut inte sitta fel att rycka extra från Sandåkern, Tullinge och Alba.

Får tacka dig Gåtan för dig tid så här in på småtimmarna så vi kan återgå till skitsnacket i hytten.

- Det är jag som ska tacka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till 2 poäng!!

2010-01-24 @ 18:34:58
Postat av: Svea

Jag tycker att det är lite svårt att göra en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin sida!

2011-07-13 @ 05:35:57
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0