DEN ORANGEA KLACKEN!!!!

Igårkväll fick jag SMS-kallelse av Kihlström att vara nere i hallen kl. 15.00 för att stötta några lillesystrar till Juniorlaget som skulle spela Semifinal i Påskcupen. Det visade sig att det skulle bli en riktigt rolig dag för alla tjejer som spelade och en härlig upplevelse.
Vi hade fixat en klack på ungefär 10st killar i 20års åldern och kanske 10-20st små lirare som kom och körde med oss. Vi stod i orangea matchtröjor, hade megafon och trummor... dessutom flaggor i massor! Vi stöttade FBI Tullinges F95 som spelade i F94 turneringen och man gjorde det riktigt bra.
Det ekade i hallen hela matchen och tillslut kunde Tullinge vinna i Sudden! Vilket jubel det brötut i hela hallen och måste faktist påpeka att det var så gott som FULLSATT i Tullingehallen. Fick inte plats mycket mer folk än det var inne.

Direkt efter det så drog alla vi äldre upp till Tullingebergs Pizzeria och käka osv.. Och lagom till Finalen kl.19.00 tog vi plats igen nere i hallen, dock så hade vi raggat upp 10st extra killar i 20års åldern som kom ner pluss att det kom ännu mer knattar... MEN Vändelsö som Tullinge mötte i finalen var lite för bra för Tullinge idag och det rann iväg lite granna, 1-6. Men inte vart klacken tysta för det... vi hejade på hela matchen igenom och gav spelarna vårat stöd. Och efter prisutdelningen sprang ett gäng in från klaken och hissade upp båda Tullinges målvakter och även Lelle (deras ena tränare).
Måste säga att det var riktigt roligt att göra sån här grej på allvar och inte bara vara 4st utan vara ett helt gäng och verkligen gå in för det!
Hoppas kunna få lite bilder från alla fotografer!

Nästa helg så har dom Semifinal i Mitt i-cupen... och vi i klacken ska försöka ta oss dit, MEN det spelas i Åkersberga tyvärr och det blir en lång väg att åka. MEN kanske så dyker vi upp där! Vem vet!!!

MÅSTE BARA BERÄTTA EN SAK SOM HÄNDE IGÅR...

Började spela golf förra sommaren och sänkte mig från 36.0 - 17.8 på bara 10-12rundor... sen så har jag inte spelat något sen i oktober. Men igår så var det dags igen och jag gick min första runda för säsongen! Det gick helt okej fram till 4e hålet då jag låg ett över banans par (inte så märkvärdigt)... 4e hålet är ett utslag från en upphöjdkulle och banan går lite vänster bakom lite träd. Banan går ner och sen upp igen så tee och green är på samma höjd ungefär.. Hur som helst, det är 270m till flagg och jag drar den in på green, dock lite långt. Har ungeför 14m putt för eagle.... och sänker den mitt i koppen, sen var min dag och första runda gjord =)... nu är det ner mot 10 i hcp som gäller!!!!!!

IKSU var utslagna idag i avgörande semifinalen mot Falun... Så det blir Balrog mot Falun i Damfinalen i globen på lördag! INTRESSANT!!!!

AIK och Balrog blir svenska mästare!!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0