Omg.2: Div.1 Norra

Då har vi passerat första omgången och nu i helgen är det dags för omgång 2 som innehåller några intressanta matcher. Efter en del konstiga resultat förra omgången så ska det bli kul att se vad denna omgång kan ställa till med.

Örnskäldsvik - Ersboda
En match där Örnsköldsvik inte imponderade i premiären medans Ersboda förlorat två av två matcher inledningsvis. Visserligen har Ersboda förlorat mot Gävle och Mora vilket kan vara en liten ursäkt för bottentippade Umeålaget men frågan är om man kan stå upp mot Ö-vik på bortaplan.
Mitt tips: 5-3

FBI Tullinge - Odelberg/Ingarö
Denna match kommer jag att följa live i Tullingehallen. Vet att Tullinge såg ner på Odelberg innan säsongen men när jag pratade med Tullinges kapten igår så verkade dom bytt inställning till Odel och nu tror att det blir tufft. Jag har sett Odelberg spelat två gånger under försäsongen och blivit lite små imponerad faktiskt och Tullinge kommer verkligen få någonting att bita i. Men på hemmaplan så är Tullinge hala som ålar och kommer nog att gå där ifrån med poängen.
Mitt tips: 7-6

Granlo - Sandåkern
Granlo från Sundsvall är tippade topp 3 och i helgen så imponerad dom verkligen inte på mig, men Sandåkern ska vara tippade i botten och jag vet faktiskt inte så mycket om Sandåkern. Detta öppnar för att jag ska tippa på Granlo denna match, fast frågan är hur mycket det blir.
Mitt tips: 6-2

Gävle - Hagunda
Innan säsongen skulle denna match vara enkel att tippa och inledningen på säsongen har gjort det enklare. Så vad mer ska man säga?
Mitt tips: 8-3

Uppsala - Handen
Här är Uppsala jätte favoriter efter att man är tippade topp 2 och vann premiären med 5-11. Men vi känner att vi absolut har chans att så Uppsala eftersom att dom låg under med 3-1 inför tredjeperioden. Så ni som är stensäkra på att Uppsala vinner mot oss på Söndag får gärna tro det, för jag är rätt övertygad om att det blir betydligt jämnare än vad folk tror.
Mitt tips: 6-7

Mora - Alba
Har Mora fullt lag så ska Alba inte ha en chans att stå emot. Med en Bobby Edberg i form så kommer Mora slita Alba i stycken och ta tre enkla poäng.
Mitt tips: 6-2



Gåtan (?), Jag och någon rosaklädd GS spelare


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha , inte mycket till rätt i tippningen!

6-7 till hande mot uppsala, jaa det var väl lite väl optimistiskt eller? tur att man inte tog dina tipps i allafall, hade ju inte blivigt några pengar av det!

2009-09-27 @ 23:18:28
Postat av: Mackan

Jag hade rätt på ALLA vinnare utan våran egna match. Och det spelar ingen roll vilka vi möter, kommer alltid att tro på oss så aa...

Sen var resultaten rätt så nära på de flesta matcherna (utan våran) så varför klaga?

2009-09-27 @ 23:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0