AIK drog fram årets skämt: Balrog!

Balrog har nu bevisat motsattsen till det dom gick ut med och sa i sammband med Micke Karlsson härvan. För att Balrog sa till Magget att man har en stark trupp och att man siktar på semifinal om inte bättre iår vilket verkar helt stört. För Botkyrkalaget har tappat nästan ALLA de viktiga spelarna från förra året och fyllt på med junisar från Huddinge.
Som jag sa förut tycker jag att det är kul att Huddingegrabbarna får chansen i SSL men tyvärr i helt fel lag för att Balrog kommer vara en av de 2-3 slagpåsarna i SSL iår. Detta bevisade väl AIK's kross igår i premiären och inte lär det bli lättare under säsongen, hallå matchen slutade 4-15 till AIK och det är fan riktigt pinsamt! Visst, gnaget är sjukt bra men är man ett SSL lag så ska man ändå kunna hålla siffrorna nere. Frågan är om Balrog skulle klara en Allsvenskplats i en Div.1 serie?

Dock kul att Emil Söderström gjorde mål i sin SSL debut med Balrog, men ändå... 4-15. Tänker inte säga mer än att hela Balrog är pinsamma och att det är synd om junisarna som gått dit.

Nu kommer väl folk säga att dom spelar i SSL och det gör inte jag för att jag "bara" spelar i Ettan... MEN det jag menar är att dom skulle kunna fått chansen i vilket annat lag som helst utom Balrog som just nu håller på att köras i graven.

Fick höra från Louise idag i telefonen att jag skriver för lite om dam-innebandyn och det är nästan så att man undviker att skriva om den. För att jag har svårt att skriva om någonting som man knappt följer, men visst ska försöka bättra mig..."LITE"...
Men inte riktigt ännu, det kommer med tiden.


Kommentarer
Postat av: J.Näslund

Håller med på vissa punkter, tror också att Balrog kommer bli ett av de 4 sämsta lagen iår i superligan. Men man ska inte kolla för mycket på måndagens resultat 4-15 till AIK. Efter 7-3 var balrog tvungna att göra något drastiskt och försökte pressa gnaget som gjorde det grymt bra och kontrade in boll efter boll. Så dåliga är inte balrog, men semifinal är lite väl optimistiskt. Vi får se på fredag hur bra AIK är iår när de tar emot nykomlingarna TyresöTrollbäcken. Kul ju att se två 2-2-1 lag möta varandra!



Peace

2009-09-23 @ 02:14:07
Postat av: Var på plats

Dra inte för stora slutsattser, Balrog kommer inte att vara på övre halvan i år tyckte det såg helt okej ut i två perioder mot AIK. 1-8 i sista är självklart inte bra (total genomklappning av Balrog)

Huddinges juniorer har med all säkerhet valt själva att spela med Balrog så varför tycka synd om dem? tycker att framför allt Sinerius och Söderström visade att dom hör hemma i ett SSL lag och kommer garanterat att vara eftertracktade efter seriens slut av många SSL klubbar

2009-09-23 @ 14:44:03
Postat av: Mackan

Jag tycker också att Putte och Emil tillhör den nivån, därför menar jag att det är synd att dom spelar i Balrog och inte något annat SSL lag i sthlm området.

2009-09-23 @ 15:12:17
Postat av: Erik

Ett år i Balrog med speltid är väl ändå bättre en att sitta på bänken i t.ex. AIK. Tror Putte och Emeil får ut mer av att spela med balrog, Även om de riskerar att bli slagpåse. Dock tror jag att balrog iaf håller sig kvar i år men slutspel känns inte så troligt.

2009-09-23 @ 15:41:55
Postat av: Natalie

Tycker också du borde skriva om damer:D vore skoj!

2009-09-24 @ 14:07:47
Postat av: ^^

balrog har förlorat sin status de senaste 2-3 åren. de kommer inte kunna toppa sitt lag så som de gjorde innan dess om de inte satsar på sina egna spelare inom föreninge. istället tar de och slår sig ihop med rockets och nu även huddinge. snart kommer balrog inte ha några ungdomslag kvar och inga egna produkter och då sitter de i skiten med spelarövergångar från andra klubbar och dålig ekonomi.



jag håller med om att spela i elitserien och förlora mot aik med så mycket, det platsar inte. man kan ju alltid ha en dåligt start på säsongen, men det finns ju en gräns...

2009-09-24 @ 23:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0