Div.1 Norra tipset

Förra veckans omgång bjöd på lite rafflande slutsekunder i några matcher där Gävle lyckas kvittera med 5sek kvar mot Tullinge, sen Mora som lyckas sno åt sig segern mot oss (Handen) med 13sek kvar och Ersboda som är nära att kvittera några gånger i slutet mot Odelberg.
Men nu har vi omgång 5 i norra ettan på intågande och det är dags för att försöka sätta dit resultaten i matcherna på förhand.
Oddsen är från Svenskaspel och Nordicbet...

Ersboda - Granlo
svs: 5.50 - 4.00 - 1.23
nob: 5.30 - 9.25 - 1.20
Umeålaget Ersboda har inte tagit en poäng såhär långt i serien och dom kommer få svårt att göra det denna match med. Granlo är så pass bra att man inte ska ha problem med att ta hem segern och detta även fast dom har bortaplan så är det nog en säker tvåa.
Mitt tips: 2
Resultat: 3-8


Tullinge - Uppsala
svs: 3.30 - 3.60 - 1.50
nob: 4.70 - 7.50 - 1.30
Uppsala har vunnit alla sina inledande matcher och Tullinge har eventuellt hittat formen. Nu får Tullinge verkligen bekänna färg i en match som kommer bli oerhört jämn OM man håller sig borta från utvisningsbåset. Tycker det här är en av de två matcherna denna omgång som är svårast att tippa på förhand men med en bra match i ryggen och hemmaplan så tror jag lite svagt på Tullinge denna gång även om Uppsala borde ta det här.
Mitt tips: 1
Resultat: 7-6

Sandåkern - Gävle
svs: 4.85 - 4.20 - 1.25
nob: 4.90 - 7.95 - 1.25
Gävle är nog oerhört revansch sugna efter förra helgens "nederlag" som man nog själva ser det. Dessutom ska man nog vinna alla dagar i veckan mot detta Sandåkern.
Mitt tips: 2
Resultat: 3-9


Hagunda - Mora
svs: 4.40 - 4.00 - 1.30
nob: 4.90 - 7.95 - 1.25
Segersviten börjar bli lång för Mora och efter förra veckans seger mot oss med 13sekunder kvar så har man en ännu högre nivå av självförtroende så här ska Hagunda inte kunna skrälla.
Mitt tips: 2
Resultat: 1-8

Handen - Örnsköldsvik
svs: 1.55 - 3.60 - 3.10
nob: 1.55 - 6.60 - 3.00
Vi har haft lite otur med slutsekundrar i början och vi ska ge Örnsköldsvik en J*vligt jobbig hemresa. Tänker inte säga mer än så...
Mitt tips: 1
Resultat: 7-2

Alba - Odelberg
svs: 1.50 - 3.60 - 3.30
nob: 1.75 - 6.30 - 2.50
Alba har haft en tuff start mot de 3 favoriterna i serien och fptt med sig 2förluster och en seger i sudden. Odelberg har 6p men är absolut inte starka just nu och tror att Alba kommer ta hem denna match för att det är lite sista chansen att hänga med toppen.
Mitt tips: 1
Resultat: 6-4

Vet att jag nästan bara tippade favoriter, men känns som om att man inte kan göra så mycket annat än så.
// Mackan

Kommentarer
Postat av: bloggvetande

Mackan, du har tappat. Fler bloggar har gått om dig och erbjuder roligare läsning. Tex Doppsko, Selle, Gittan, Sjöstrand och bollstrul är alla grymma. Vilka bloggar gillar du?

2009-10-19 @ 14:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0