6dagar kvar

Nu är det mindre än en vecka kvar tills en av de roligaste matcherna den här säsongen ska tekas-igång. Har redan börjat att plinga till i mobilen med lycka till-sms och framförallt med sms från folk som vill jävlas inför matchen. Som jag har försökt säga till dom flesta är att det är matchen imorgon (lördag) som står i fokus men självklart kommer ändå att bygga upp matchen som spelas på Torsdag här på bloggen. MEN sjävla inställningen i mig är på Hagunda imorgon och det kommer det vara tills vi har 3poäng med oss från Uppsala.

Men för att börja bygga upp IBK Handen - FBI Tullinge som spelas Torsdagen den 3e december så tänkte jag börja ta och nämna lite matcher i matchen som kanske är lite intressanta.

1. Jag vs FBI Tullinge: Tillhört FBI hela min spelarkarriär men fick inför den här säsongen "sparken" och hamnade i Hangen. Har även varit tränare i Tullinge under 4år och hjälpt till med mycket kring förreningen, så det blir en speciell match för mig och framförallt att bevisa Tullinge fel att dom släppte mig.

2. Haningekampen: Från Haninges storhetstid så har några av de spelarna hittat till just Handen och Tullinge. Med en Handentröja på sig hittar vi Andreas Adamsson och Micke Östlund, med Tullingetröjan på sig har vi, Stefan Henriksson, Micke Deresjö, Kristoffer Axelsson och Haninges fd. Tränare som nu tränar Tullinge Magnus Olsson. Ska bli kul att se vilka som står på sig bäst av dessa spelare.

3. Segerfacit: Det är jämnt mellan lagen om man ser till Div.1 matcher mot varandra, det är en liten favör till Handen. Det står 1-1 i segrar under ord.tid, sen är det 1-0 i vinster i sudden och sen en match som slutade oavgjort. Hur slutar det nu?

4. Handen vs Jonas Wedne: Jonas spelade för en säsong sedan i just IBK Handen men återfinns idag i FBI Tullinge.

5. Jag vs Jonas Steffen: Förra säsongen då jag vart utlånad till Salem i Div.3 så var det för att få lära sig bättre deff ut av en av de bästa defensiva backarna i Sverige. Sen efter säsongen så skrev han på för FBI Tullinge och jag för IBK Handen, nu ställs vi mot varann istället.

6. Lite mål vs mycket mål: Handen har släppt in näst minst mål i hela serien medas Tullinge släppt in nästan mest mål. Handen har gjort så gott som minst mål medans Tullinge ligger någonstanns i toppen på den listan. Det blir en sjukt intressant match om man ser till den statistiken.

7. Minst snitt ålder vs högst snittålder: IBK Handen har en snittålder som är bland de yngsta i hela div.1 medans Tullinge har den högsta snittåldern i hela div.1. Den YNGSTA i Tullinge skulle ligga som medelålder i Handen, men vilka talar detta för, det får matchen utvisa.

Där har vi några olika matcher i matchen och har ni några andra matcher i matchen så kommentera gärna in dom.


Nu är det så att det är match redan imorgon mot Hagunda och det är minst en lika viktigmatch som Tullingematchen. Varje match är precis som en 6poängsmatch, för att serien är så jämn och varje match är nästan livsviktig. Så självklart är det bara seger som räknas imorgon och oj vad vi ska kriga till oss denna match.
Så imorgon kan ni läsa att Handen tog 3 viktiga poäng i Uppsala och visade upp en strålande innebandy...

// Mackan


Kommentarer
Postat av: Charlie

Pyttsan

2009-11-28 @ 19:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0