Steffen klar för FBI Tullinge

FBI Tullinge har nu gjort klart med sitt första nyförvärv inför combacken i Div.1 och det är en gammal Tullingespelare som gjort runt 10säsonger i SSL (Elitserien) och vunnit SM-guld med Balrog. Det är min backpartner från denna säsong Jonas Steffen som väljer att sattsa lite hårdare igen efter säsonger i Kärrviolen och nu senast Salem. Tidigare säsonger har han spelat i div.3 men när det vankas slutspel i SM så har Balrog tagit tillbaka honom för att säkra upp försvarsspelet. Nästa säsong är det FBI Tullinge som kommer få tillgång till Steffens defensiva kvalitéer och detta kommer vara en oerhört viktig pelare i bygget Tullinge.
Jag och Steffen, (jag har inget svett band, tejpade skallenför att jag blödde)

Den här säsongen så vart jag utlånad till Salem för att utvecklas som spelare och för att lära mig defensiven bättre och vem är bättre på att lära ut det än just Jonas Steffen. Jag såg det som en stor chans att få vara backpar med honom för att verkligen få spela med någon som kan allt i defensiven och det var det jag behövde lära mig inför säsongen. Nu när säsongen gått och man ser på min utvecklig i mitt backspel så har jag mycket att tacka Starre för det.

Får säga grattis till Tullinge för att ha skrivit på med en riktigt bra innebandyspelare och man får säga grattis till Steffen som skrivit på med Tullinge som verkligen är på gång nu.

Kommentarer
Postat av: Greger

Stora ord av dej Mackan.

Själv så tycker jag att Steffen haft en bra lärare i dej och inte tvärtom.

Har sett alla Salem matcherna och du har överglänst Steffen i allt.

Hoppas att Salem insett att dom har/haft en backklippa i dej.

Hur går det med Schweiz ?

2009-05-17 @ 23:41:13
Postat av: En i Salem P94

Håller me Greger i allt han säger, för att du är grym Mackan! Hörde från någon att Tullinge inte ville skriva på något nytt kontrakt med dig. Är det sant?

För om det är det så är det skandal. Steffen är riktigt bra men du har varit flera klasser bättre än honom i år och du platsar lätt i div ett och kanske SSL oxå!

Du var lätt seriens bästa back denna säsong i Herr 3an, och du ska du vara stolt över!

2009-05-18 @ 17:34:40
Postat av: Anonym

haah salems 94a! finna ord, hur myclet fick du för att säga det? mackan kvar eller inte i tullinge vet jag inte. Men vill killen spela så får han väl t och stannan i salem, inget elitseriematrial direkt och inte div häller! men idiv 3 är han en i mängden och bör därför stannan i salem

2009-05-18 @ 20:44:19
Postat av: Fredrik

Lägg av, Mackan är faktiskt en av de spelarna som har en hög potential och kommer att gå långt i innebandyvärlden. Har sällans skådat den spelförståelsen i en spelare som han har och han har ett riktigt bra skott dessutom.



Så om du nu är så avundssjuk kan du väl skriva vem du är om du tänker klaga. Och hallå, en i mängden i div3? Han vart 3e bästa poängplockaren som back och spelade mindre matcher än alla andra och var seriens bästa back (precis som 94a och greger sa).

2009-05-18 @ 22:26:54
Postat av: Greger

Kul att andra sett det jag sett.

Lycka till Mackan, sorry FBI ni loosar en back av klass om ni inte skriver kontrakt nu.

2009-05-18 @ 22:55:33
Postat av: haha

haha fredrik! asså greger är knappast säriös i sina inlägg! Man draftar inte ens innebandy spelare, ett exmepel på att han inte ska tas på allvar! Man ska dock komma ihåg att div 3 herrar håller lägre status en div 1 juniorer.... (kan ej diskuteras) och visst mackan gjorde en del poäng vilket är bra men för att etablera sig i tullinge måste man kunna passa bollen oxå och inte bara ha ett skott! därför sånas som simon nilson spelar i eliten och inte mackan!

2009-05-19 @ 11:41:33
Postat av: Mackan

Mycket snack just nu... För det första, Div.1 HJ är INTE bättre än Div.3 Herrar. Kan lova att topp 4 i trean skulle vinna mot topp tre i HJ ettan. Och de sämsta lagen i div.3 herrar skulle spela jämt med de säsmta i div.1 hj.

Skillnanden är att Herr 3an har alltid en bra första femma i nästan alla lag som slår alla HJ Div.1 femmor, men herr treans andra femmor är inte alls heta. Så är det.

2009-05-19 @ 18:04:19
Postat av: felicia

Jo tack allt är bara bra med mig:)

2009-05-19 @ 22:59:25
URL: http://likeacinderellastory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0