Rykten om klubbar

Fick ett sms imorse av en vän som hade läst på innebandymagazinet att jag ska vara påväg bort från Salem och spela för någon annan klubb. Han nämnde vilka klubbar jag stod med på som Rykte och det var inte några, han vet heller inte om det var alla för han kollade bara stockholmslagen och SSL.
Det stämmer iof att jag fått erbjudanden från några klubbar, men om dom är med bland dom som det ryktas om eller ej tänker jag inte ta upp. Här är iallafall klubbarna:

Balrog, SSL
Falun, SSL
Älvsjö, Div.1 M
Tullinge, Div.1 M
Nynäshamn, Div.2 ÖS
Huddinge, Div.2 ÖS

Har sagt att jag ska börja tänka och börja prata med klubbarna nu efter helgen som var
och fick faktiskt ett samtal redan igår igen då den klubben frågade om jag kunde komma över och kolla läget och så vidare. Så verkar trotts allt vara ganska efterfrågad, men men, det blir väl bra tillslut.


(Här gör jag 1-1 i DM Kvartsfinalen mot Åkersberga, målvakten är ingen mindre än Järfällas nya SSL-målvakt, Stefan Willén.)


Självklart vill jag spela så högt upp som möjligt, men man vill självklart inte bli kvar på bänken en hel säsong utan få chansen att utvecklas. Jag behöver speltid mot bättre motstånd för att utvecklas och det är det jag letar efter nästa säsong. Om det nu är i  SSL, Div.1 eller Div.2 är inget jag vet just nu, men jag hoppas få klarhet i det hela snart så man kan börja plannera försäsongen.

För den som inte vet någonting om mig som spelare så kan jag väl beskriva mig som andra beskrivit mig.
En offensiv back med ett riktigt bra skott som gärna tar för sig i anfallen och vill ha mycket boll. Gillar att slå dom avgörande bollarna samt att spela för lagets bästa i alla situationer. Brytningssäker men måste bli lite bättre på defensiva positionsspelet, men det är något man blir bättre på när man får speltid i en bättre serie.
Har jag rätt eller fel? Det kan ni väl tycka till om...?


Läste att Mackan Palokangas valde att lämna in kapternsbindeln i Balrog mot en svart tröja i Tyresö Trollbäcken.
Ska bli intressant att se hur TT blir nästa säsong då man ser ut som om att man får ett bra lag på pappret. Fast hur blir det med Balrog, känns som om att dom bara tappar spelare och inte får in några nya. Fast: Balrog lyckas alltid få ihop en bra trupp tillslut och det lär dom väl göra även nästa säsong.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen äta lite lunch innan jag beger mig till första passet på nya jobbet. Ska bli skönt att komma igång att jobba igen... =)


Ha en otroligt bra dag alla innebandyälskare så hörs vi ikväll igen!


Kommentarer
Postat av: haha

Hahahahahaha, Falun... Ahjo tjena.

2009-05-26 @ 11:29:28
Postat av: Chress!

Oj senast man gick fram emot denna keeper var han uppe på läktaren och köpte korv ;)

2009-05-26 @ 13:48:38
Postat av: hahaha

SSL....Ahjo TJENA!!!!!!!!!!!!

2009-05-26 @ 15:13:21
Postat av: Anonym

visst hade vi alla räknat med att få se några fina namn på mackan "ÖNSKELISTA" men juste denna lista som du lagt upp är just en önskelista! Kna väl säga detta igen att du kommer inte att komma längre bort från tullinge än till salmen för det är just den nivån som du håller, och det där om offensiv back kan man ju diskutera, offensiv svar ja, men du är bedrövlig defensivt så någon ssl eller div kan du glömma!



hårda ord från mig(hoppas du inte blir ledsen) men gillar inte när det kommer fram felaktiga listor/påhitt.

2009-05-26 @ 19:21:44
Postat av: Mackan

Kul att man skriver namn iaf. Och om du inte tycker att jag platsar i SSL så får du väl tycka det, men har faktiskt fått en förfrågan från ett SSL lag och ett div.1 lag.

Så dom verkar tycka det iallafall...

2009-05-26 @ 23:08:37
Postat av: fred

från ett ssl lag? du har ju nämt både falun och balrog! och 1 div 1 lag! du har nämt ett x antal alternativ även i denna division! kul om du får elit kontrakt men jag förstår inte vrf ett ssl lag skulle kontakta en som inte få en plats i ett div 2 lag?

2009-05-27 @ 11:12:05
Postat av: Info

Jag vet att AIK i SSL är intresserade av Mackan. Även Caperio Täby lär vara intresserade. Tanken i AIK är väl kanske att ha ett fullvärdigt alternativ till Kranberg och Fischerström som dessutom är utvecklingsbar.

2009-05-27 @ 12:21:49
Postat av: Alex

men hallå allt folk som spekulerar här...vem vet bäst vilka klubbar som kontaktat Marcus? Ni eller Mackan? Jag skulle nog säga Mackan!!!

2009-05-27 @ 13:27:04
Postat av: Marie Nygren

Börja med att läsa mackans inlägg och fundera på VAD det står - därefter kan ni ha åsikter om inlägget.

Mackan skriver att någon har sett att -ryktet säger att dessa klubbar är intresserade. Mackan själv väljer att inte avslöja sanningshalten i ryktet, men skriver också att det vore kul om det var sant.

När Mackan gör sitt val av klubblag och division för kommande säsong så lär han skriva ett inlägg om sitt beslut och en förklaring till varför det föll på den klubben.

Dra inte egna slutsatser för att håna folk.

2009-05-27 @ 14:35:42
URL: http://floorballkeeper.blogspot.com
Postat av: Christoffer

Hur orkar folk klanka ner på denna kille hela tiden ? Avundsjuka ? Patetiskt att folk hugger direkt när en nyhet som denna kommer upp.... "Du suger" bla bla, visst det är kanske en chans man får ta när man har en blogg, men varför inte glädjas och önska lycka till med utveckligen ? Jag är en hängiven Falusupporter och välkomnar Marcus till Falun om så blir fallet! Falun letar oftast yngre talanger och spelare som kan utvecklas med laget!

2009-05-27 @ 15:27:00
Postat av: Mackan

Tack till dom som står bakom mig.

Visst, jag vet mycket väl att det skapar mycket irritation och avundsjuka eller kanske till och med hat. MEN jag säger faktiskt klart och tydligt att det bara är RYKTEN från innebandymagazinet och jag väljer att inte nämna vilka som är sanna och inte.



Men kan sträcka mig till att säga att några av dom är sanna.

2009-05-27 @ 15:42:46
Postat av: otroligt

hur många gånger har man inte hört att mackan är på g till den högsta serien, vad har hänt, han har suttit bänk i tullinge, tullinge åker ner till div.2 han blir utlånad till salem, han kommer antagligen stanna i salem eller gå till nått ännu sämre för de är där han platsar och så är de bara. rykterna har han antagligen skickat in själv och tror själv på att han kommer komma till nått av lagen.

2009-05-27 @ 16:04:18
Postat av: fred

jaa men vi alla ställer oss frågan vem har målat upp dem ryktena? Du själv?, någon kompis?, någon som inte gillar dig? eller elit klubbarna sj? personligen tror jag att klubban själv väljer att sicka in några mejl till ib där ha npåstår sig vara med på rykten in i vissa lag! Patrik sinerus var nere på en junior t'ärning med tullinge hörde jag, dagen efter stod han med på rykten in i fbi fast att han rätt tydligt sa att ahn bara var nere för att tränna lite med polarna. Och vilka i sverige visste om att han var där? jo endast dem i fbi tullinges junior lag. vad jag vet så är du trännare för juniorerna och har därför en känsla av att det är du som drar iväg mejl till ib. men jag kanske är ute och cycklar vem vet? jo du vet hehe! men skulle vara kul å får höra din teori om vart alla rykten kommer ifrån! Men som sagt hoppas du får ett ssl kontrakt iaf, skulle vara kul för din del

2009-05-27 @ 18:37:09
Postat av: Z'

men vänta, spelar du i Salem nu????

2009-05-30 @ 18:24:27
URL: http://elinnnea.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är en tönt kissiriri på dig

2009-06-12 @ 18:47:56
Postat av: Andree Lindman

du har inget liv



Andree Lindman spelar i balrog. Tönt

2009-06-12 @ 18:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0