Disskutioner har startat

Hej hopp alla glada där ute i världen
.
Hoppas ni har haft en skön solig dag precis som jag, dock har jag jobbat mellan 08 och 15 så missade det mesta. Fast lika glad är jag för det men gladast är nog alla andra, eller någonting i den stilen.
Har nu i innebandyväg börjat disskutera med flera olika klubbar och har även nu i veckan gjort första provträningen av en del framöver. Vet inte riktigt hur bra man pressterade, var galet seg i kroppen måste jag erkänna. Men det var faktiskt riktigt kul där och ska bli intressant och se vad som kommer upp på den fronten. Kommer nu nästa vecka att ha två träningar med olika lag, inget är dock spikat ännu, men det ser så ut iallafall.


Känns iallafall bra att klubbar är intresserad av mig så att man inte är en död sill ute på en sandstrand eller något annat i samma stil. Men, som sagt... Ska vli otroligt intressant och se hur allt kommer lösa sig och bli tillslut.


Sen måste jag frågasätta ett beslut som AIK har tagit. Dom har valt att behålla Henrik Lorendahl som ass. tränare och som spelare. Är det inte bättre att bara ta honom som tränare och sen bygga fram lite nytt från yngre spelare, det börjar bli lite väl mycket ålder inne i elitserien och div.1. Ge de yngre chansen att utveckla sporten och föra den frammåt.
Nu måste jag ändå säga att Henrik Lorendahl är oerhört bra och kommer säkert vara grym nästa säsong också men ibland måste man se framtiden också. Visst, nu tänker väl alla att AIK har Kim Nilsson, Ånmark, Sjöblom, Myrbäck, Wilmer och Maripuu. Dessutom har man värvat Lundgren och Stanley som båda är unga, så man får väl ge lite beröm åt mitt svartgula lag från Solna!

Sen är det en sak till som kanske måste lyftas fram, vad sägs om att spela en SM-Final på Swedbank Arena i Solna när den är klar? Det kommer finnas tak och det kommer att kunna spelas där inne. Visst man kommer knappast fylla hela arenan, MEN det kommer komma betydloigt mycket mer än 20'000 bara för att den spelas på en sådan arena. Så räkna med nästan 30'000 på matchen.
Skulle vara mäktigt!!!
Och bara så nu vet så kommer jag avgöra den matchen med 2+3!!! haha!


Ta det lungt ikväll mina vänner!
// Mackan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0