KVARTSFINALS rapporter!

iDAG är det dags att spela första semifinalen i SM, det är matchserien mellan AIK och Storvreta som ska tickas igång. I Vanligafall så skulle jag säga att det blir en enkel seger för AIK, men idag är jag faktist mer inne på Storvreta. Uppsalalaget har vunnit de två matcherna som laget mötts iår, men ändå så är AIK stora favoriter idag. Jag vill gärna tippa med hjärtat och säga AIK seger men i denna match serie kan det gå hur som helst. Så vad jag än tippar så kommer jag nog ha fel... Förutom det rätta resultatet.



Juniorslutspelet i Mitt i Cupen är igång på allvar nu här i Stockholm och här är matchresultaten och även lite info om matcherna.

Mitt i Cupen, Herrjuniorer 19.

AIK - Huddinge 4-6

Solnalaget spelade exakt som dom brukar i Juniorserien, man bågade och bågade, hela tiden medans Huddinge inte hade vaknat till ibörjan av matchen då man låg under med 3-0 efter några minuter. Sen visar Huddinge klass och tar sig i kragen, man går i kapp och förbi och nu är man i Semifinal.

Älvsjö AIK - Kungsängen 10-2
Älvsjö snurrade på tre hela jämna femmor och malde sönder KIF. 3-0 efter första perioden och sen visade Kungsängen att man inte orkade stå emot på sina 10spelare, så Älvsjö trampade på och malde ner Kungsängen ännu mer och andra perioden slutade med totalt resultat, 7-2. Tredjeperioden var mest en transportsträcka och Älvsjö visar att dom blir att lita på detta slutspel.

Järfälla - Sundbyberg 4-7
Spiders ställde upp med det bästa man kunde, som tillexempelt: Joel Weiss, Oliver Borgqvist, Sebastian Gafvelin, Daniel Schmidt, alla dessa spelar i SSL-laget och får speltid. Men det hände något med laget som har mest SSL-spelare med bland alla lag i slutspelet, man agerade gnälligt och Gafvelin drog på sig röttkort med två minuter kvar av andra perioden. Sundbyberg med Jimmy Carrman i spettsen sköt så fort man fick läge och gjorde det bra, vilket ledde tll seger i detta möte. Kvartsfinalernas stora skräll!

Tyresö Trollbäcken - Hässelby SK  4-5 (enligt anonymkommentar)
Har tyvärr ingen info från denna match, får återkomma när jag fiskat fram något.


Har fått ett nytt tränar uppdrag nu och ser verkligen fram emot att arbeta med det framöver.  Jag lämnar nu mina P92or och Herrjuniorer B för en ny utmaning. Vad det är kan jag ännu inte gå in på, men så fort allt är färdigskrivet och officiellt så skriver jag vad det handlar om!
Ska bli riktigt kul iallafall!


Jag har även hunnit med att dömma en träningsmatch idag. Det var en match mellan FBI Tullinges DJ och FBI Tullinges F93. Ingen krigar match direkt, mer att hålla tempot igång för F93 som har slutspel nu i om nån vecka.

Nu ska jag kolla på AIK - Storvreta på TV4-sport och bara för attt säga ngåot reslutat i matchen... 5-3 till AIK. 3-1 till AIK i Matcher??

// Mackan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hawks - TT 5 - 4

2009-03-29 @ 16:33:43
Postat av: Åskådare

Det är väldigt tjat om Järfällas SSL-spelare. De är dussinlirare i SSL som dessutom spelar i ett av de sämsta lagen i SSL. SIK har spelare som med lätthet skulle kunna spela i Järfällas SSL-lag och överglänsa de du nämner i din blogg. Bara för att man representerar ett SSL-lag i laguppställningen innebär inte automatiskt att man har kapasitet för denna serie.

2009-03-31 @ 10:23:36
Postat av: Åskådare

Det är väldigt tjat om Järfällas SSL-spelare. De är dussinlirare i SSL som dessutom spelar i ett av de sämsta lagen i SSL. SIK har spelare som med lätthet skulle kunna spela i Järfällas SSL-lag och överglänsa de du nämner i din blogg. Bara för att man representerar ett SSL-lag i laguppställningen innebär inte automatiskt att man har kapasitet för denna serie.

2009-03-31 @ 10:26:43
Postat av: Mackan

SÅ spelare som Gafelin, Schmidt och Borgvist är DUSSINlirare i ssl?? Kab ju säga såhär att Schmidt är en av de mest lovande backarna i sverige och Gafvelin har producerat pooäng iår mer än flera storstjärnor... Bor4qvist har inte spela så överdrivet mycket, men startat en del matcher och gjort det bra, så påstå inte att dom är dussinlirare, för bättre än så är dom.



Sundbyberg har EN spelare som sticker ut och det är Carrman. Sen har dom spelare som är okej på juniornivå. När jag har mött Sumpan så har dom inte imponerat på mig iallafall, och det har dom absolut inte gjort när dom mött Tullinges Juniorer iår heller..

2009-03-31 @ 12:12:00
Postat av: Anonym

Skriv om hässelby-tyresö



Hässelby 1-0 Pontus Oscarsson, Hacke Wafa

Hässelby 2-0 Tobias Ivarsson, Hacke Wafa

Tyresö 2-1

Tyresö 2-2

Hässelby 3-2 Hacke Wafa, Alexander Larsson

Tyresö 3-3

Tyresö 3-4

Hässelby 4-4 Andreas Lindsjöö (straff)

Hässelby 5-4 Hacke Wafa, Tobias Ivarsson

2009-03-31 @ 18:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0