OJ OJ OJ!!! Fan va stort!


Vet inte om jag kan säga det på något bra sätt men, F*N va sköt att Jönköping äntligen åkte ur SSL!

Dom borde åkt ur redan förra säsongen och iår blev det äntligen så. Jag gillar inte jönköping av flera anledningar, deras hall är kass, publiken är inte så het, spelar bara på EN spelare HELA tiden...
Hide-a-light Mullsjö AIS har däremot imponerat med publikstämning, spel och sen har man säsongens lirare... Fredrik Holtz.

Tycker att denna "TV"-match mellan Mullsjö - Jönköping visar att innebandyn är en bättre tv-sport än Kvalserie Playoff! Stämningen, farten, spänningen... Allt fanns och nu är det bara för TV4 att lära av sitt misstag att sända playoff i hockey när det är SSL's tv-tid. Det TV4 inte förstod var att det var SM-Slutspel i hocket samma dag och det gör så att ALLA hockey intresserade ser de matcherna istället för att följa Playoff till kvalserien. LOVAR att SSL-matchen skulle dra 3x så mycket folk än den matchen som sändes i hockeyn!
Sen borde man fixa en seriös studio och studio snack innan och efter matcherna i detta slutspel som stundar. Sitta och snacka förutsättningar, och liknande i lugn och ro så att dom som inte är så insatta kan förstå vad som gäller. Detta kommer även ge ett mer proffsigt intryck av TV-sändingarna av innebandy!



AIK besegrade Balrog idag på bortaplan även fast man bänkade HELA första femman hela matchen. 5-7 till solna-laget men eftersom Umeå vart utklassat av Warberg borta så behöll Balrog sin slutspelsplats. Riktigt synd tycker jag, hade varit roligare med nykommling i Slutspel än tråkiga Balrog! MEN nu blir det väl respass direkt i kvartsfinalen mot Täby, så aja... Bye Bye Balrog.

Järfälla hade varit nära att åka dit på kval. Det hade räckt med att man förlorade emd två mål så hade man varit tvugna att kvala istället för Mullsjö som då hade klarat sig. Men Järfälla klarade oavgjort och förlust i sudden och detta säkrade SSL kontraktet för Sthlm-laget.

Hur slutar då kvalserien och slutspelet?

Jag TROR Kvalserien slutar såhär:
1. Mullsjö
2. Tyresö
3. Sirius
4. Växjö

Jag HOPPAS Kvalserien slutar såhär:
1. Mullsjö
2. Sirius
3. Växjö
4. Tyresö

Jag har lite funderingar angående Växjö... Om de skulle kvala sig upp till SSL, skulle Niklas Jihde gå tillbaka till sin moderklubb och spela SSL med dom eller stannar han i Gnaget?
Intressant fråga man kan ställa sig faktist...


Jag TROR kvartsfinalerna slutar såhär:
Warberg - Falun, 3-0 i matcher
Täby - Balrog, 3-0 i matcher
AIK - Pixbo, 3-1 i Matcher
Dalen - Storvreta, 3-2 i matcher

Jag HOPPAS Kvartsfinalerna slutar såhär:
Warberg - Falun, Warberg seger
Täby - Balrog, Täby seger
AIK - Pixbo, AIK seger
Dalen - Storvreta, Storvreta seger

Hur tror ni det slutar i kvartsfinalerna eller i kvalet?


Tycker däremot synd om Danne Bron Sundbom som ledat poängligan sågott som hela säsongen  och blir omkörd i sista omgången av två spelare, Martin Emanuelsson och framförallt han som vann poängligan i ett debuterande lag Fredrik Holtz!
Men visst var Sundbom förtjänt av det, men det är bara att buga för Emanuelsson och Holtz!!

Appropå någon som ledde poängligan från första till sista omgången så var det Alexander "Aje" Wallberg i FBI Tullinge. Riktigt starkt!!!


Kommentarer
Postat av: Noll Koll?

Oj du verkar inte ha någon koll:

Jag TROR Kvalserien slutar såhär: ENLIGT DIG !

1. Mullsjö

2. Tyresö

3. Sirius

4. Växjö



Hur kan man tippa Tyresö TVÅA? och Växjö och Sirius i botten? Du verkar ha noll koll.

Min tippning:

1. Sirius

2.Mullsjö

3.Växjö

4. Tyresö.

Här ser jag Tyresö som det klart sämsta laget i serien... Varför jag sätter Sirius i topp är för att Mullsjö-Växjö blir derby. Bara en timmes bildfärd mellan och Mullsjö tar ej fullpott med Växjö !

Sirius vinner över Mullsjö hemma men förlorar borta. Mullsjö tappar poäng i Växjö...

Höjer också ett varningens finger för Växjö. Man har förlorat EN match på hemmaplan iår. Detta var mot Challengers som var tvungna att vinnna"!!!

2009-03-12 @ 08:03:49
Postat av: mackan

Det som är fallet är att Södra serien är den ENKLASTE av de tre div.1 serierna och sen är det Mellersta som är lite svårare än norra (om man bortser från Åkersberga).

Därför tror jag att Tyresö har störst chans då de har bästa spelar materialet, men doch såg jag igår att man inte kommer spela på sin egna hemmaplan utan i Eriksdalshallen, detta kan ge en fördel åt bortalagen.

Men tror ändå på Tyresö, fast hoppas jag har fel!

2009-03-12 @ 11:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0