Tankar från djupa skogar

Nu har den stora semestern dragit igång för dom flesta och detta innebär att innebandyn ligger på lä ett tag framöver hos de flesta. Värvningar och liknande är inte lika vanligt att se såhär på semestertider och därför måste man börja hitta annat att skriva om vilket jag tänker göra nu i detta inlägg. Jag sitter just nu i en gammal stuga vid vattnet i Dalslands djupaste skogar och myser bland minnen och frisk svensk luft. Kan inte bli så mycket bättre än såhär när man vill koppla av ett tag för sig själv, eller har jag fel? Kommer att ha denna vecka ledigt och sen ledigt igen om två veckor då jag åker till Tonje i Oslo 10 Aug - 16 Aug.
Så det kommer bli en skön avslutning på denna sommar och framförallt en del golf varje vecka. Har nu senaste tiden skrivit en del om mig själv och hur det går för klubbarna i "jakten" på min underskrift inför nästa säsong och jag kommer passera det ämnet även idag, men mycket annat med. Bland annat kommer jag att skriva min åsikt om Balrogs spelarförluster och hur det kommer att gå för TT i SSL-debutsäsongen och liknande. kommer att bli en hel del att fundera över och som vanligt är det fritt att skriva er tankar bland kommentarer.

Först blir det lite skriverier om min gammla klubb FBI Tullinge som kommer att göra comeback i Div.1 igen efter ett år i div.2. Man har nu fått in tre stycken riktigt bra värvningar och det ser otroligt lovande ut, men dock har man släppt fler än vad man har tagit in och kan detta sätta sina spår? Det får vi svar på under säsongen, men det känns som att dom kommer klara sig på ett strålande sett ändå. De tre nya spelarna Jonas "starre" Steffen, André Lindman och Karl "Kalle" Lundin kommer att tillföra en ny dimension för Tullinges spel och framförallt i defensiven med Kalle i mål och Starre på backen. Hade äran att spela backpar med Starre förra säsongen då jag var utlånad till Salem och har aldrig trivits lika bra med någon som kollega på planen. Allt flöt på och vi hade sällan problem, och uppstod det problem på planen så såg vi till att lösa det. Starre är en äckligt säker back som sällan missar ett brytningsförsök och spelar alltid den enkla vägen. Har ändå spelar i samma backpar som en del bra spelare och Starre är absolut den enklaste att spela med. Och det är inga dåliga spelare att jämnföra med: Rasmus Sundstedt, Filip Urwäder, Oliver Ofterdal, Christian Hjertsson, Mario Micalizi... Det var bara några spelare att plocka ut som jag spelat backpar med. Fast Starre är något utav en legend för alla defensiva innebandyälskare, så det kanske inte är så konstigt. Så den värvningen är något utav Div.1 bästa värvningar skulle jag vilja säga. Sen har Tullinge fått tillbaka Rightaren André Lindman efter att ha testat på SSL-spel i Balrog en säsong. Kan han ha fått mer erfarenhet så kommer han att bli en oerhört viktig spelare för Tullinges Offensiv tillsammans med Jacob Ericson och Alexander Wallberg. Tror att Tullinges tränare Magnus Olsson och André Alshammar kommer få ett riktigt bra lag att experimentera med och det kommer dom att göra på ett riktigt bra sätt.


Några som har problem på spelarfronten är dock SSL-laget Balrog. Man har tappat tongivande spelare som Pascal Nieth, Markus palokangas (kapten) och dessutom ryktas Micke Karlsson, Bröderna Talme, Örjan Skogström om David Blomberg bort från Botkyrka laget. Om dessa spelare försvinner kommer Balrog inte ha någonting i SSL att göra och kommer därför att behöva tokvärva och det har man inte råd med i kassan då man har hotats av konka ett antal gånger tidigare. Fast för historiens skull så skulle det vara tråkigt om det vart så eftersom dom vunnit så mycket som dom gjort under åren. Men för innebandyns framtid kanske det är dags att byta ut Balrog mot tex Hammarby eller någonting i den stilen. Det finns även personer som påstår att Balrog skulle vara intresserade av mina tjänster nästa säsong, men dom har aldrig hört av sig till mig och tror inte det är aktuellt för deras del.


För mig så är fortfarande inget klart,
vet inte vart jag ska spela men kommer att provträna med några lag under slutet av sommarn och där efter bestämma mig. Men det finns ett lag som skulle vara riktigt kul att få representera, och jag har varit i kontakt med dom och skall dit i Augusti och träna, hoppas dom gillar det dom ser och att jag får en bra bild av dom direkt. Ett lag på uppgång och som kommer slåss i toppen av sin serie och dessutom har man visat att man sattsar på det man säger att man ska göra, innebandyn.

Tyresö Trollbäcken har gjort en del riktigt bra värvningar och kommer helt plötsligt slingra sig in i Slutspels-snacket redan första året i SSL. Riktigt roligt måste jag säga, för att dom sattsar både ungt och rutinerat. Härlig blandning TT!

Dock måste SSL banta bort några Stockholms-lag, det skulle räcka med att ha AIK, Täby, TT och Hammarby ( sen när dom tagit sig hela vägen ). Fram tills Hammarby är i SSL så borde det bara vara de tre förstnämnda lagen kvar i högsta serien. Järfälla har varit påväg utför så många gånger nu och Balrog lika så.  Trotts att Balrog gick till semifinal förra året kommer man inte ha matrialet denna säsong och lika bra att lämna plats åt något annat lag från landet. Nu tänker jag vädja till TV4 och dersa "sattsning" på innebandyn nästa säsong. Se till att göra alla sändningar mer proffsiga och skapa en RIKTIG studio och inte bara ett runt bort vid sargen. Se till att det finns en programledare och expert i studion med en gäst, en reporter som INTE är samma som programledaren och sen en kommentator och en expertkommentator som inte heller är samma som studion. Försök påverka vart publiken sätter sig eftersom det är viktigt för tv-sändningen att det ser bra ut och därför försöka fylla ner till först och sedan fylla på. Gör så att det ser ut att vara fullt när det kanske inte är det i alla matcher. Kanske är det dags att göra lite mer specefika reportage som man kan ha innan match och i halvtid och framförallt ha ett seriöst halvtidssnack där experten får rita och visa i klipp hur lagen ska göra. Allt måste bli mycket bättre och detta är det bara börja arbeta med!

Som huvudägarna till Svenskinnebandys tv-rättigheter så borde TV4 kanske sattsa mer på juniorbandyn. Kanske sända från finalen och bronsmatchen i HJ-17 Stadslags SM och visa målen från Semifinalerna. Ungeför som tv-pucken eller någonting fast ändå inte. Innebandyn växer faktiskt bara mer och mer och jag tycker att det är jätte roligt att Innebandy Magazinet gör ett JÄTTE jobb för att få upp intresset för innebandyn i media. Förtsätt arbeta på det sättet, fast kanske skriva mer om norrlagen än vad dom gör. Lite väl mycket om Södera serielagen faktiskt, men ändå, bra jobbat!

Nu ska jag ta och länga in lite käk i ugnen och sedan ta lite sömn, upp och jobba imorgon vettni.
Ha en grymt skön helg och njut av vädret!

Peace!
// Mackan


Kommentarer
Postat av: Anonym

Starre är en otroligt underskattad spelare. Kanske inte besitter de offensiva krafterna som Kimmo Eskelinen, men han är helt klar jämförbar med den just nämnde om man ser till helheten.

2009-07-25 @ 22:50:28
Postat av: Anonym

Starre är en otroligt underskattad spelare. Kanske inte besitter de offensiva krafterna som Kimmo Eskelinen, men han är helt klar jämförbar med den just nämnde om man ser till helheten.

2009-07-25 @ 22:50:41
Postat av: Anonym

haha vilka har påståt att du ryktas vara påväg till balrog? den ända jag kan komma på är du själv som dragit in ett mail till innebandymagazinet och påstår detta! för vem skulle annars ha intresse av att dra upp ett sådant rykte som endast gynnar dig? att få se sitt namn på 2 ssl klubbars övergångslista är ingen dålig merit (vilket gör div 1 lag intreserade)

2009-07-27 @ 08:26:17
Postat av: Mackan

Haha, du kan inte mena allvar med det där. Varför skulle jag göra det? Jag får förlita mig på min spelarkapacitet och vad klubbar runt om tycker om mig och inte någon ryktes lista. Men att jag skulle skicka in ett mail själv är bara helt patetiskt.



Vart jag spelar nästa år får vi se när vi närmar oss och jag skrivit på papper och allt.



Dessutom, skriv namn...

2009-07-27 @ 20:12:09
Postat av: Anonym

okey!!!!!

2009-07-28 @ 09:55:55
Postat av: Henke

Inga kommentarer om golfen på sistonde???

muahaha...

2009-07-29 @ 13:36:37
Postat av: roffe

du verkar helt efterbliven haha..

2009-07-31 @ 14:16:12
Postat av: ^^

vilka viktiga spelare har tullinge herr och dam förlorat till kommande säsong anser du?

2009-07-31 @ 18:05:15
Postat av: Senaste nytt!

Mackan vissar intresse för en flytt till onyx men onyx intresse för marcus värkar iskalt då dem inte erbjudit denna spelare något kontrakt! Så hur blir det nu för denna unga lovande talang? Kanske blir han kvar och krigar för sitt salem som kommer att tillhöra toppen av sin div 3 (enligt dem själva)

2009-08-03 @ 08:13:27
Postat av: salem

inte salem salem no more för mackan

2009-08-07 @ 20:47:51
Postat av: Svar på tal

Mackan har ju gått till div.1 och hHnden nu och inte Salem...

2009-08-08 @ 00:11:11
Postat av: Adam

Gillar också allas jobb för att få innebandyn större i media. Sitter just nu o argumenterar med kompisarna på facebook om innebandyns storhet. Vill gärna att mediaintressat ökar. En dag som denna är det väldigt roligt att håna svensk ishockey som alltid trackar ner på oss totalt.

2009-11-08 @ 23:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0