Svar på frågor

Fråga från Anonym: Hur tror du det går för Tullinges Damer iår, klarar dom av att gå upp till tvåan?
- Jadu, det är en bra fråga. Har trott på att de laget dom har ska ta sig upp nu i två år men man misslyckades i kvalet för två år sen och iår så höll man inte när det väl gällde. Enligt rykten så ska Tullinge tagit emot en förfrågan om att ta en ledig plats i Div.2 för damer nu denna säsong efter att något lag lämnat återbud i en högre serie. Om detta så är fallet så skall man inte tveka på att ta det, för att i tvåan ska man vara, dock inte i övre halvan, men i tvåan skall man vara.
Min egna åsikt är att div.3 för damer är som en korpen serie. Tyvärr alltså, men så är det och Tullinge är på tok för seriösa och för duktiga för att spela mot lag som Grödinge osv.
Men nu  ar frågan om jag tror dom vinner serien och går upp i tvåan. Det tror jag att dom har stora chanser att göra, men man måste se om sin trupp och ställa högre krav från spelarna.

Fråga från Anonym: Kan du skriv din åsikt i frågan om varför de svenska lagen (AIK, Balrog (Dam) & Warberg) bojkottar EFC.
-
Jag tycker självklart att det är riktigt tråkigt att världens bästa lag väljer att avstå från EFC men kan också förstå dom. Man vinner mindre än vad man lägger ut på resan och det gör den ekonomiska situationen lite jobbigare för dessa lag. Själva idéen med EFC  är absolut ett arrangemang man kan se i framtiden, men det måste komma in mer pengar i cupen.

Fråga från "Stämmer ryktet": Stämmer det verkligen att AIK och Tullinge gör ett temporärt spelarbyte denna säsong? De två spelare det då handlar om är Sebastian Myrbäck och Marcus Magnusson. Myrbäck lånas ut till Tullinge och Magnusson till AIK.
-
Det har jag inte hört någonting om och tror att det inte riktigt är sant. För att Myran är en riktigt duktig och ung back som kommer fortsätta att utvecklas i AIK och jag tror inte att AIK vill göra ett byte med Tullinge där dom får mig istället. För att jag är ingen spelare som skulle gå in i startuppställningen i AIK och då byter man inte ut en 6e back mot en som skulle ligga på samma nivå. Ända anledningen att göra ett sånt byte är att få in en spelare som spettsar till truppen lite och det skulle jag inte. 
Så nej, det stämmer absolut inte.



Fråga från "Ännu mera tips": Kan du inte skriva om alla spelare i FBI Tullinges Herrar om deras styrkor och svagheter och betygsätta spelarna som du gjorde förut för Tullinge HJ?
-
Skulle jag absolut kunna göra sen när deras trupp är spikad. Men tänker inte betygsätta några, för det jag gjorde i HJ var att betygsätta efter en match och inte efter deras egentliga nivå. Men kan skriva lite om alla spelare sen iallafall.

Fråga från Anonym: Du spelar ju golf, vad har du för Hcp?
-
Ja jag spelar golf och älskar att gå ut på banan. Har dock bara spelat i ett år snart och har inget märkvärdigt hcp, men är nere på 13.0 just nu och förhoppningsvis kommer jag gå ner mot 10 eller någonting när säsongen är slut.

Fråga från Fredde: Vilken klubb blir det nu nästa säsong? Vilka har hört av sig och vilken klubb är det som ligger bäst till?
- Jag har blivit kontaktad av en del klubbar och just nu vet jag ingenting om vart jag ska spela. Ska föra diskution med två klubbar för att se hur bra klubben och resvägarna passar mig och liknande.
Vilka klubbar tänker jag inte ta upp, men det är två otroligt sattsande lag och båda tänker gå för att ligga i toppen i sin serie.

Har ni fler frågor som ni vill ha svar på så är det bara att skriva så sammanställer jag flera frågor i ett inlägg och svarar på dom.
Nu blir det snart golfbanan ikväll igen =)

Hare!


Kommentarer
Postat av: Henke

Tullinges damer har ej fått förfrågan om friplats till div. 2.

Ekerö drog sig ur och Ingarö fick fri platsen.



Dom minska även ner div.2 till 10 lag i år då det drogs ur ett lag förra året oxå.

Då skulle vi egentligen fått en fri plats, men dom spelade med ett lag kort istället för att ge oss platsen.



Nåväl, vi spelar oss upp i tvåan i år istället.

2009-07-03 @ 07:29:31
Postat av: Salems BO

Är det aktuellt för dig att stanna i Salems IF, de behöver en back av din kaliber nu när man tappar Jonas Steffen

2009-07-03 @ 14:16:42
Postat av: Anonym

jamen hallå mackan ryktas ju vara på väg till både balrog och falun! vad ska han då till salem att göra? men konstigt då man bilr utslängd från ett div 2 lag att sedan bil aktuell för ssl, säger bara maila in till maget och säg att rykterna inte stämmer för det gör dem inte (har kollat upp det)

2009-07-04 @ 02:24:38
Postat av: Anonym

Mytomaner är kul :)

2009-07-04 @ 13:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0