Nattens tankar

Såhär mitt i natten så har jag en hel del i skallen. Först och främst är det ett resultat som snurrar i mitt huvud, 8-2, Nynäshamn - Huddinge.
Nynäs annordnade en liten träningsturnering för Nynäs, Huddinge och TT. Nynäs vann med "enkla" 8-2 och detta måste vara något lurt. Nynäshamn är inte alls så bra att de skulle vinna mot Huddinge med sånna siffror. Hur taggade var HIBS och hur många var dom där, pluss hur taggade var dom.
Stora resultat ljuger sällan så Nynäs förtjänade det säkert, men vad hände egentligen?

Danne Bron Sundbom har varit hur het som helst denna säsong och 3+3 senaste matchen när han inte var 100% i kroppen är bara för imponerande. Kanske får se 4 Täby spelare i  nästa landslagstrupp? Hagberg, Ramsin, Sundbom och Sundstedt. Hade inte vart helt fel enligt mig, hade gärna sett Kim Nilsson och Linus Nordgren med.

Med våran främsta landslagsspelare någonsin på "tackat för sig listan" (Niklas Jihde) så är det kanske dags för andra oldies att kliva bort. Tänker närmast på Fischerström och Calebsson. Två fantastiskt duktiga spelare med en otroligt bra meritlista, men det är dags att lämna över nu till det yngre gardet.

Så där,  nu har jag lagt mina natt-tankar här på bloggen och ska lägga mig ner igen och se klart på CSI. Eller så kanske det blir lite IFL på Tv4 sport, inte bestämmt mig ännu. Får se helt enkelt vad som känns bäst.
Natti, så ses vi imorgon!

Förresten, någon som vill säga sin åsikt om (JVM) Kanada - Sverige matchen så gör gärna det, lämna en kommentar!

Kommentarer
Postat av: MN,salem

Mackan, Huddibge hade inte sitt bästa lag....de fyllde ut med juniorer!



Men låt real nynäs få sin luft....vi lär ju spö dom!

2009-01-07 @ 06:45:09
Postat av: Erik

TT-Huddinge 1-4

2009-01-07 @ 11:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0