Tullinge klara och Ackers nära oavgjord

Tullinge har nu så gott som säkrat Div.1 platsen efter en 0-4 seger borta mot serietvåan Huddinge. Ett Tullingelag som höll nollan i årets viktigaste match, riktigt starkt!

Men dagens mest otroliga seger stod IBK Handen för i Torvalla mot Åkersberga i herr ettan. Åkersberga har inte en ända poäng denna säsong och hade lika med sex sekunder kvar av matchen, men då gör IBK Handen 7-6 och Åkersberga förblir poänglösa en vecka till. MINST!

Får se hur det blir idagens SSL matcher, men efter dom är det HANDBOLLs VM !!!! Men just nu är det Bandy VM premiär på tv, riktigt tråkig match alltså!

Nieminen sa till mig idag att jag skriver på tok för mycket i bloggen och att jag ska lugna ner mig och inte skriva för mycket, men hallå, älskar man sporten så gör man.
Förresten NM, långkallingarnas revollt fortsätter! GALET SKÖNT!

Dagens notiser:
* Åkersbergas poängtorka fortsätter på ett snöpligt sett
* Tullinge kan se fram emot Div.1 nästa år nu när man leder med 11poäng över tvåan
* Salem vann också derbyt idag, 6-4 mot Tumba. Nu har Salem chans på div.2platsen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0