Kvartsfinaler i Juniorallsvenskan

Storvreta Ungdom - KAIS Mora
Fyrishov A  /  Lördag  /  15.00

Denna match borde vara enkel att tippa, dock så vet man aldrig hur mycket folk storvreta kommer dra till matchen och detta kanske kommer höja deras potensial. I vanliga fall så borde Mora ta hem denna seger med 3-9 eller liknande men storvreta kan ta in Henrik Stenberg från SSL och detta kan innebära en total matchförändring. Dock tror jag att Bobby Edberg i Mora kommer göra den stora skillnaden och ta hem Semifinalplatsen till Mora.
Så mitt tips är  alltså: 3-9

Huddinge IBS - Pixbo Wallenstam
Huddingehallen  /  Lördag  /  18.30
Oj, denna match blir en höjdare. Spelare som Emil Julkunen och Jonas Ågren från superligan kommer se till att det blir jobbigt för Huddinge att ta sig vidare. Matchen spelas i en hall som bara kommer gynna Huddinge. Detta kommer leda till att Huddinge tar hem matchen med de jämna siffrorna...
Mitt tips: 6-5

Mullsjö AIS - Warberg IC
Gunnarsbohallen  /  Söndag  /  16.00
Mullsjös egna lilla superstar Hessmer kommer att storspela och ta ansvaret han bär på sina axlar med bravur. Där emot kanske Warberg är hetta denna säsong och sugna på att ta sig betydligt längre än vad man gjorde förra säsongen. Men hemmaplan kommer nog fälla avgörandet och Mullsjö går vidare.
Mitt tips: 7-4

AIK - RIG Umeå
Råstapark  /  Söndag  /  16.00
Innebandygymnasiet har sin sista chans att spela Juniorallsvenskan och detta är då deras sista chans att ta hem Guldet. Jag tror dock inte att dom går så långt, men där emot kommer dom att besegra AIK med betryggande siffror eftersom att AIK inte har men än deras bågande forwards och backar. Visserligen har dom Maripuu och Wilmer, men de kommer inte räcka är jag rädd.
Mitt tips: 5-6

Mina lag som går till Semifinal i Juniorallsvenskan:
Mullsjö
Huddinge
RIG Umeå
Mora

Kommentarer
Postat av: Erik

Vad vet du om AIK egentligen? Hur mycket av dem har du sett liksom?

2009-01-30 @ 19:45:06
Postat av: Mackan

Sett dom 6gånger iår och en av dom så coacha jag emot dom.

Hoppas självklart på att AIK vinner, men tror dom får det tufft mot RIG...



2009-01-30 @ 20:14:43
URL: http://innebandyklubban.blogg.se/
Postat av: Perra

Ska du titta på någon av matcherna live Mackan?

2009-01-30 @ 23:41:29
Postat av: Mackan

Det hade jag tänkt göra... Ska försöka hinna till Huddingehallen imorgon och även försöka hinna til Råsta på söndag...

Förhoppningsvis hinner jag se båda. =)

2009-01-31 @ 00:12:03
URL: http://innebandyklubban.blogg.se/
Postat av: Perra

Jag med, då kanske vi ses.

2009-01-31 @ 00:20:29
Postat av: klubban på hyllan

Bra koll. Inte många rätt i dessa tips.

2009-01-31 @ 22:54:33
Postat av: klubban på hyllan

Noll rätt av två möjliga. Bra koll?

2009-01-31 @ 22:56:04
Postat av: s

Med RIGs dagsform så kommer dom chocka hela Stockholm, ledsen grabbar men AIK förlorar imorgon

2009-01-31 @ 23:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0