Ligacupen och dess utveckling

Grattis Storvreta till Guldet i LigaCupen!
Grattiis Balrog som nu hittat formsvackan lagom till avgörandet av SSL.

Det ser inte ljust ut nu för Balrog direkt, en poäng före Umeå med tre macher kvar och nu är slutspelsplatsen i stor fara. Micke Karlsson har enligt uppgifter inte varit överhet men ändå levererat, dock har han varit den ända som levererat på allvar och nu missar Balrog slutspel. Ja, Jag tror att dom missar det nu... För att förlorar man mot Umeå i en viktig match så förtjänar man inte att spela slutspel. Thats it!

Västerås gick om Jönköping igår! Dock har de samma poäng men VIB har bättre målskillnad. Nu hoppas jag verkligen att Jönköping åker ur SSL och att VIB undviker kvalet eller nedflyttningen. Ser hellre att Jönköping och Mullsjö åka ur! Eller vad tycker ni???

LigaCupen borde flyttas säger man i Magget. Ja det borde den och det har jag tyckt sen i början av säsongen. Magget nämner att man borde flytta den till Malmö. Ja, varför inte! Jag hade mer tänkt mig kanske:
1. Axa sportcenter,  Södertälje


2. Malmö Arena, Malmö


3. Ejendals Arena, Leksand


4. Löfbergs Lila Arena, Karlstad


5. Läkerol Arena, Gävle


6. Cloetta Center, Linköping


7. E:on Arena, Timrå


8. SkyCom Arena, Umeå (Hade första Ligacupfinalen)


9. KraftArena, Sundsvall
I hallen

Sedan skulle man kunna se till att fixa en Cup åt damerna och göra en stor Cup Dag i en av dessa hallar för att dra lite mer folk! Man kanske till och med skulle kunna köra i Göteborg, Skandinavium...
Man kan göra samma schema för SMfinalerna fast för Cupfinalerna. Hade varit SUPER!
SSLslutspelet i framtiden?:
1-7till slutspel
8e platsen i slutspelet går till den som segrade i Cupen. Om Det laget redan har plats i slutspelet så går 8e platsen till 2an, men är även den redan i slutspel så går platsen åt 8e laget i serien. 
Det är ett sätt att höja prestigen i LigaCupen!

Kommentarer
Postat av: mister micke

Låter som en toppen idé att den som vinner liga cupen. Ett annat förslag som jag läste (kommer inte nu ihåg exakt vart) var att De skulle kunna ge en Europa cup plats. Absolut att man skulle kunna planera finalen i en stor och mer känd arena än att ha finalen i Telgehallen som man hade nu. Kan ju lägga den beroende på vilka lag som kommer till finalen.

2009-02-26 @ 17:49:11
URL: http://mistermicke1988.blogspot.com/
Postat av: Robban

Angående vilka som åker ur SSL tycker jag helt klart Jönköping kan få åka ur hur mycket som helst alla dagar i veckan!! Sen ser jag helst att VIB åker på kvalet, för jag tror dom skulle behöva något som stärker deras trupp tills nästa år genom och vinna detta kval och blir kvar i SSL.

2009-02-27 @ 15:09:11
Postat av: Anonym

Balrog förtjänar absolut inte en slutspelplats när man förlorar på bortaplan i Umeå mot laget som ligger precis under slutspelsstrecket...... Jag tycker inte Warberg förtjänar att gå till slutspel eftersom de förlorade mot Balrog...

2009-03-03 @ 21:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0