FBI - Duvbo Snack och Svenskaspel Odds

Då var matchen klar och jag hann dit perfekt till andra perioden. Fast det är pinsammt att se Duvbospelarna klaga så sjukt mycket hela tiden. Ibland verkade det som om att dom inte ens kunde några regler själva utan klaga på allt. Tillexempelt en fotpass av tullingesmålvakt  som är innanför straffområdet, så patetiskt.
Tråkigt nog så spelade inte Christian Hjertsson idag för Duvbo så det vart inte den där speciella matchen vi hoppats på...

När jag kom ner till matchen så ledde Duvbo med 1-3 och det var en hawaii-match kändes det som. Men sen kom Tullinge till anfall och fick in både 2-3 och 3-3 ganska snabbt efter varann... Det var egentligen bara en andraperiod som präglades av utvisningar hela tiden. Inte alls kul att se!
Tycker att man såg på Tullinge att de inte var riktigt heta idag, de var klara och de hade gått ut med i matchprogrammet att man bara skulle sattsa frammåt och inte tänka hem, men aa... Det var inte direkt någon roligt skönlir man bjöds på idag tyvärr.
Tullinge spelade på ALLA spelarna man hade med sig till matchen och detta gjorde ju såklart sitt i resultat väg. Men att Tullinge ska tappa 4-3 med 3min kvar när man har powerplat är inte möjligt, egentligen... Duvbo kontrar in två bollar i boxplay och tar hem 3poäng...

Jag har massor av filmer på mål, PP, tjaffs och en del bilder... Allt kommer upp så fort jag hittat kabeln till datan, asg*

Sen i omklädningsrummet efter matchen så kommer Totte fram med en väska (Balrogväska från 95?)...
Han säger följande ord:
Efter 22säsonger utan serieseger så fick jag en tillslut, så idag bjuder jag på Skumpa!
Han plockade fram den STORA flaskan och lagkaptenen för dagen, Richardsson, fick äran att korka upp... Men men med storförväntan kommer en stor bevikelse... Korken gick av på mitten och det vart inge spruta i omklädningsrummet. Men så uppfinningsrik han är tar han fram borrmaskinen och borrar upp den och sen gick flaskan runt.

Något som man kan tillägga är att Totte aldrig åkt ur en serie på dessa 22år heller, vilket inte är så pjåkigt... Eller vad säger ni?

Film från denna händelse finns också, men ska se vad det är fö kvalitée när jag fått över den från datorn.


Hoffe bad mig igår att dra fram en jätte säker Dubbel på SvenskaSpel i innebandy för att kunna dubbla upp pengarna eller lite mer... Jag gick in och spanade, såg att AIK hade sjukt bra odds mot Helsingborg borta, 1.45... Sen såg jag även att matchen Surahammar - Finnspång kunde spelas. Surahammar: 2.10   Lika: 3.00  Finnspång: 2.10. Var helt säker på att Finspång skulle plocka hem kvalsträcksmötet och därför gav jag Hoffe Dubbeln:
Helsingborg - AIK   2   1.45
Surahammar - Finnspång   2   2.10
Odds:  3.04...

Och visst satt den, såklart!


Spelvärd dubbel Imorgon (Söndag)

C/Täby - Falun 1   1.25

Pixbo - Dalen 2    2.20
Odds: 2.75
Dock kan man lägga till en match här som är relativt säker för att få upp oddsen lite om man vågar gambla...
Mullsjö - Helsingborg 1   2.00
Odds på trippeln: 5.50


Dagens IB-Notiser

* Farsta vann idag sin match i omg.21 och ligger nu 2a med 2p före Huddinge. Huddinge måste vinna mot Bollstanäs imorgon för att fortarande ligga på kval-platsen till ettan inför sista omgången.
* Visby vann mot Seriesegrande TT idag i Div.1 Mellersta
* Onyx KROSSADE Örebro med hela 9-1
* Järfälla vann väntat mot det näst sämsta laget i SSL, Jönköping.


Kommentarer
Postat av: Tom

Nu verkar du ha en massa intressanta filmer ifrån både junior och a-lag. Skulle vara kul att få se dessa.



Har föresten spelat på dina söndags tips!

2009-02-22 @ 14:14:11
Postat av: Mm

2009-02-22 @ 14:41:35
Postat av: Blomman

Bra jobbat, fortsätt med säkra dubblar.

2009-02-22 @ 14:42:54
Postat av: Mackan

Hoppasd du inte tog med min lilla chansning Mullsjö idag. Dom fick 4-4...

men dubbeln satt =)



2tips inne på 2dagar... Hoffe har nu gått 2800+ från igår till idag tack vare mina tips...

2009-02-22 @ 19:23:17
Postat av: Anonym

Du, det heter FINSPÅNG och inte FINNSPÅNG!

2009-02-22 @ 22:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0