Träningsmatch & Det ryktas om...

Hade idag första förberedelsematchen för mitt P92-lag (Herrjunior B) inför resan till Finland. Vi mötte ett Juniorlag från Uppsala som heter SK Vide och vi viste väl redan innan matchen att det skulle bli seger men det vart tuffare än vi trott. Redan innan samling fick jag veta att en av lagets största stjärnor blivit nersparkad på en fotbollsmatch och inte kunde spela hela matchen, men han fick spela PP iallafall för att kunna hålla igång det.

Vi hade 20st spelare med idag (22med målvakterna) och vi spelade på alla 20 och minst 3femmor, så vi gick aldrig ner på folk heller. V i startar matchen bra och leder med 4-0 och sen började vi slappna av litegranna och mixa om lite i 2a och 3e femman mot de som startade på bänken. Men med 2minuter kvar leder vi med 5-3 och dom tar Time-out, vilket gjorde mig små arg. För jag ville spela på alla spelare hela matchen, men eftersom att dom ville plocka målvakt och försöka ta ikapp så plockade jag ihop en femma som fick slutföra de sista två minuterna utan att tappa boll bara för att visa klass-skillnaden.
Jag kan lova att om vi gick på två femmor hela matchen och bara spelat på toppen av truppen så hade det slutat minst 15-0! För att sån stor skillnad var det egentligen...

Våran lilla superstar som bara spelade powerplat fick 3PP'n att spela i och gjorde 1+2...

Har en del matcher till inplanerade... Tex mot Strägnäs, Duvbo och Åkersberga. Sen kommer det tillkomma några matcher mot lite bättre motstånd..




"Det Ryktas Om..."

...att Dalen vill starta ett riktigt sammarbete med RIG i Umeå för att försäkra sig om att ma har en framtid. Det lär ju behövas nu när Schweizarna drar vidare hemmåt och man tappar Bodén.
...att hälften av Järfällas trupp kommer byta lag. De flesta går väl till TT skulle jag tro?
...att innebandyklubban ska ha fått frågan att LIVE-Blogga från Botkyrkahallen under Mitt I-cup finalerna.
...att Warbergtränaren Isac gick fram till Alexander Lydecker efter att han "skallat" Warbergspelaren och sagt: -"Jag skämms att ha gjorde så (filmade). Du och jag ska gå tillsammans till domaren och snacka bort UM3 till UM1". Riktigt stort av Warbergtränaren att säga så.

Vet att jag blivit lite snällare i "Det ryktas om..." Men lovar att bli lite hårdare efter SM finalerna och Efterfesten ^^.

// Mackan


Kommentarer
Postat av: daniel nygren:)

Jaaa!, klart du ska liveblogga från Botkyrka finaldagen! Själv kommer jag vara i Mora och bustercup så jag behöver verkligen få uppdateringar från hallen här hemma i stora staden :-)

Liveblogga, liveblogga, liveblogga!!!

I helgen får det bli Globen på Lördag :-) och sedan Ekhammarshallen på Söndag. BBIF F93 - FBI Tullinge i semi, håller på BBIF ;-)

Ha en bra dag

2009-04-15 @ 07:58:08
URL: http://floorballkeeper.blogspot.com/
Postat av: pennie

HÖRRU, SLUTA SNACKA EN JÄVLA MASSA BULLSHIT !

2009-04-15 @ 22:32:27
Postat av: pennie

HÖRRU, SLUTA SNACKA EN JÄVLA MASSA BULLSHIT !

2009-04-15 @ 22:32:38
Postat av: Anonym

hey pennsie. vad är det som är bullshit i det här inlägget! snälla kan du inte berätta det!!!!!!

2009-04-17 @ 13:56:09
Postat av: Mackan

Haha, det Pennie skrev här som en kommentar har inget med bloggen att göra. Det handlade om annat.

2009-04-17 @ 14:27:16
Postat av: Anonym

vem är denne "superstar"? :)

2009-04-18 @ 18:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0