SM FINAL snack!

Efter en hel SM Final dag så stod det klart att Stockholm regerar innebandyn totalt! Detta inte bara när det gäller juniorbandy utan även seniorbandy. Balrog från Botkyrka och AIK från Solna tog hem guldet till Huvudstaden och nu ska dom göra allt för att få behålla det här hemma.

Warberg - AIK, 2-6, 14.000åskådare

Aldrig någonsin har jag sett en final där ett lag totalt dominerar så mycket som AIK gör iår,
Warberg kom aldrig igång och kändes ALDRIG farliga. Det märktes när Warberg spelade 5mot4 och dom inte alls får samma ytor som mot lag som backar hem och dom gör ett mål på tre försök.
Något som förvånar mig något är att Martin Emanuelsson i Warberg var så oerhärt Ohet! Nu dagen efter så kommer jag inte ens ihåg om han var på planen eller inte, så dålig var han igår enligt mig. Jag har suttit och hyllat Emanuelsson nu under några matcher efter att ha total sågat honom, men nu får ni som gillar honom ursäkta... HAN VAR BEDRÖVLIG!
Där emot tycker jag synd om Magnus Svensson, han ville så mycket och visade så mycket hjärta. Men tyvärr så var det hans hjärta som inte kunde ställa upp för honom till 100% eftersom han varit sjuk nu i ett antal veckor.
Kanske dags för Svensson att ta sitt pick och pack upp till Solnalaget?? =)
Kimmo Eskilinen är den ända i hela Warberg som får godkänt igår tror jag, det är inte många i Warberg som var bra över huvudtaget. Kanske var det för att AIK var så mycket bättre, men lite motstånd kunde väl Warberg gett iallafall.. För dom kändes aldrig farliga och AIK kändes som segrare redan efter 0-1målet.

Matchens 3bästa: Niklas Jihde, Kimmo Eskilinen och Kim Nilsson
Matchens 3sämsta: Peter Sjögren, Martin Emanuelsson och Simon Nilsson

Warberg plockade målvakten och sattsade allt på ett kort, men varför sattsar man på spelare som varit så sjukt oheta??? Dålig coachning enligt mig!!


   
 











Spelar intervjuer är på G... Några håller på att renskrivas och andra är påväg in. =)

Till Niklas Jihde: Tack för alla år och alla härliga minnen... Du kommer bli saknad!


// Mackan


Kommentarer
Postat av: Julia F95

Vi hade behövt ert stöd idag igen i semin mot Åkersberga!:)

2009-04-19 @ 16:29:02
Postat av: Anonym

Man märker att du är aikare, inlägget blev verkligen vinklat, tycker matchen var annorlunda.

Sen stämningen har vi nog warberg fansen att tacka för, 19 tågvagnar..

2009-04-19 @ 21:19:30
Postat av: Anonym

Har jag någonsin sagt att jag tyckt att det var AIK-"klackens" förtjänst för stämningen. Knappast... Det var BARA Warbergfolkets förtjänst och det ska dom vara stolta över!

2009-04-19 @ 22:31:57
Postat av: Mackan

Har jag någonsin sagt att jag tyckt att det var AIK-"klackens" förtjänst för stämningen. Knappast... Det var BARA Warbergfolkets förtjänst och det ska dom vara stolta över!

2009-04-19 @ 22:32:09
Postat av: Adam

Finalen var ingen bra propaganda för innebandyn !

Lagen måste bjuda till mer, trotts allt är det underhållning det handlar om !

En seg innebandy matcth slår nog det mesta, även om man älskar innebandy !



Synd på ett sådant tillfälle !!

2009-04-20 @ 23:25:57
Postat av: Anonym

Nej, såhär. Warberg förlorade för att dem var sjukt dåliga. Men då kan man inte sitta och säga att AIK regerade och var skit bra. För det var dem inte ens... Hade Warberg spelat som dem brukar, och om Svensson inte varit sjuk, hade dem helt klart vunnit hela skiten. Lätt som en plätt.

2009-04-21 @ 11:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0