MITT I- Slutspel i Tullingehallen!

Hej alla glada!

Idag har det varit Slutspel för P95 i Tullingehallen, där jag och min bror hade hand om arrangemanget. Vi hade ansvar över uppvärmningsmusik, mål-låtar, utvisnings-låtar, och pausunderhållning. Dessutom fick lagen som skulle spela gå in tillsammans i ett intro ungeför som en Fotbollsmatch fast med nedsläkthall, blixtrande lampor och även strålkastare till musiken som spelades.
Kanske inte var världsklass på arrangemanget idag, men det sköttes bra och om vi hade haft mer tid på oss så hade allt blivit tipp-topp och aa, det blir nästa graj i sånnafall. Huvudsaken var iallafal att ge grabbarna som spelade en härlig upplevelse och varmt välkomnande.

Dagens matcher bjöd faktist på en del framtids-spelare måste jag faktist säga. Om vi skulle ta någon som exempel skulle det väl vara Järfällas lagkapten som har en enorm spelkännsla för att vara 14år, riktigt kul att se faktist. Även Pontus Hedlund i Täby IS var vass. Visst han är ingen fulländad innebandyspelare, men han sätter bllarna och gör sina ass, poängmakare är alltid bra att ha!

Tyvärr måste jag meddela att FBI Tullinges P95or åkte ut i Sudden. Dom spelade mot Rotebro (A) och ledde med 3-1 med 3minuter kvar, sen fick dom in två snabba mål och sen var det bara ett skitmål i sudden som avgjorde för "Rotan"s del. Riktigt tråkigt måste jag säg, dom har ändå ett gäng spelare som har SÅ MYCKET innebandy i sig, men inte får ut allt på en gång. Skulle vara oerhört kul att se dom när dom spelarna spela på högstanivå. Finns ändå en ljus framtid längre bak i leden i Tullinge, och det är alltid kul att få bekräftat. (Trotts förlust)...

Hoppas kunna lägga upp lite bilder här sen från dagen, men tänker inte lova något då jag lovat saker förut och inte kunnat leva upp till löftena. MEN ska försöka få upp lite bilder om jag får tag på fröken-fotograf.
Eller om någon annan som var där med kamera och har bilder man vill dela med sig av. så går det bra att säga till.



Vad ska man säga om Storvreta - AIK igår alltså?. Jag´tycker faktist att det är riktigt tråkigt att se AIK spela nu för tiden, dom spelar bara "safe" och aa, vet inte riktigt... Då är det roligare med Balrog, Storvreta, Dalen och till och med Tyresö Trollbäcken!
Men AIK vann tillslut på straffar och min "straffläggar favorit" Mats MC Carlsson fick avgöra, dock lite truligt. Men alltid en fröjd att se MC när han vänder och vrider, har försökt lära mig den ordentligt, men aldrig lyckats så håller mig till mina två "pattenterade" straffar.

Men men, Kul att Mr. Jihde gör en repris på sin SM-Final straff från förra säsongen. Ganska enkelt att läsa redan på fägen fram måste jag säga. MEN OJ VAD KOHONEN floppade alltså, hade förväntat mig den sevanliga "är du berädd"-gesten och sen snabb sidledsdragning sen tillbaka och backhand upp i nättaket. Men Patrik Jansson som kommer från Storvreta läste den totalt och var matchvinnare för AIK, trotts att han var bedrövlig till och från under matchen måste jag säga.
MEN en bra målvakt ska kuna vinna matcher åt sitt lag, och det gjorde han igår.




Nu blir det soffan och telefonen ett tag!
Hare grymt!

// Mackan

Kommentarer
Postat av: 32an

Kul att ni höll ett bra arragemang för 95orna. Det är kul för alla spelare att få känna sig lite profeessionella iband. Oavsett ålder.



Sen håller jag med om AIK. Hur långt har dom dragit ner sitt styrspel egentligen. För två år sedan så styrde dom deeras spel deras sicksackförsvar. Nu är dom ett lag i mängden. Tråkigt. Vill ha lag som försöker föra spelet, oavsett om det är försvar eller om det är anfall.

2009-04-05 @ 05:01:58
URL: http://trettiotvaans.blogg.se/
Postat av: NNNNNNNNNNNNN

Buhu för att tullinge torska... :(

2009-04-08 @ 12:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0