Jag var först av alla!

Då var U19-VM truppen släppt och visst stämde den truppen jag la upp igår.
Skönt att mina källor talar sanning... Dock så kan jag hålla med om vissa här som tyckt till litegranna, varför är inte Gafvelin, Hedengran och Schmidt med?
Visst om man väljer någon annan före, men nu är det så att det är tre stycken Superligaspelare och alla tre är från Järfälla... Har Janne någonting emot Järfälla eller någonting?? Järfälla är det laget som har mest talanget i Superligan och man får inte med EN ENDA i truppen??!!... PINSAMT??

Kan säga fyra stycken som skulle kunna gå in i den truppen från Järfälla: Schmidt, Hedengran, Gafvelin och Borgqvist.
Visst, Borgqvist kanske inte skulle vara med i truppen, men han skulle lika gärna kunna vbara det för att skaffa sig erfarenhet för nästa år och näst nästa år...
Sen kan man väl inte välja bort en av årets Rookies som är forward mot en back som är ett år yngre och ta han istället som forward.

Det måste finnas något mellan landslagsledningen och Järfälla.. Annars skulle det här inte hända!



Tycker att Niklas Winroth från västerås och Victor Andersson i Storvreta inte ska vara med tillexempel... Vad gör han där lixom? Skulle säga att jag saknar faktist Huddinges Emil Söderström i truppen. Han är en typisk LANDSLAGSSPELARTYP... Han kanske inte är bästa spelaren i sverige men dock bästa allround i sin ålder och skjulle göra sig bra i truppen. Dessutom med i Allstar team i SM nu senast som center...

Sen en av de unga Backarna det snackats mest om denna säsong kommer från Surahammar och heter Jack Kvist... Han var med i ihopplocket som spelade mot Landslaget i VM-genrepet, vart är han???

// Mackan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mackan!



Du har helt rätt att allt inte står rätt till mellan U19-kaptenen och Järfälla. Tror detta bla hänger samman med när Gafvelin senast ville spela en viktig match i SSL samtidigt som han skulle sitta på läktaren i U19. Finns dessutom fler saker mellan dessa parter.



Fortsätt med ditt utmärkta arbete med att snoka reda på nyheter som den om tex U 19-truppen.



Glad Påsk!

2009-04-08 @ 16:02:58
Postat av: Mackan

Tror att det måste vara mer i grunden än just den händelsen alltså... Känns så iallafall.

Men men, ska försöka luska fram det =)



Tack för att ni där ute läser!

2009-04-08 @ 16:11:57
Postat av: Anonym

Victor Andersson är KUNG! snacka inte skit

2009-04-08 @ 19:46:11
Postat av: Anonym

Victor Andersson är KUNG! snacka inte skit

2009-04-08 @ 19:46:26
Postat av: jocke

Sverige är så överlägnsa att vi skulle kunna ha 2-3 lag till och med flera.



laget som janne tagit ut är ett bra lag och dom spelare han tog ut passar i det spel som han vill att dom ska spela.



2009-04-08 @ 23:29:59
Postat av: SSL Tränare

Tjänstefel att Gafvelin inte e med,med den säsongen i bakrunden,fakta är att han spelat mest i ssl +hessmer å stenberg,nominerad till årets rookie,hallå vakna ledningen je killen chansen,pinsamt div 1 å 2 spelare går före,tjänstefel!!!!

2009-04-09 @ 19:47:18
Postat av: SSL Tränare

Tjänstefel att Gafvelin inte e med,med den säsongen i bakrunden,fakta är att han spelat mest i ssl +hessmer å stenberg,nominerad till årets rookie,hallå vakna ledningen je killen chansen,pinsamt div 1 å 2 spelare går före,tjänstefel!!!!

2009-04-09 @ 19:47:54
Postat av: päron

åh du är så duktig. tänk att du var först :) coolt :D:DD:

2009-04-09 @ 22:33:40
Postat av: finne

Jack kvist borde vara med i truppen.

2009-04-10 @ 00:46:47
Postat av: MN, coach

Jag tycker du är fel ute vad gäller winroth, mackan. Jag har själv haft äran att träna honom i Västmanlands distriktslag, så jag förstår att Janne G tar med honom. Jag vet vad han har för kvaliter....En jag däremot saknar är Jack Kvist...större backtalang har jag inte sett tidigare eller även här fått äran att träna.



//Martin

2009-04-11 @ 21:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0