AIKare till Tullinge??

Läste på INNEBANDYMAGAZINET.SE att det ryktas om att AIK's målvakt, Linus Blomqvist skall vara påväg tillbaka till FBI Tullinge.Detta var för mig helt klart en suprise och detta en positiv sådan, då jag och Linus hade många skratt tillsammans på borta resorna för någon säsong sedan =). En grymt duktig målvakt som passade in i truppen helt perfekt, och detta är jag helt övertygad om att han skulle göra även i nästa årets upplaga av FBI Tullinge. Så vi får väl hålla tummarna...

Tullinge har haft en del spelare från AIK i sin trupp senaste åren, Linus Blomqvist, Gustaf Ericson, Trond Ringwall, Christian Hjertsson och sen även Jacob Ericson som tillhörde AIK, men aldrig han spela med dom.
Så gnagare är väldigt välkomna...

Gammal Backkollega från Stadslaget, Filip Urwäder, blir proffs i Schweiz... Ska blir riktigt intressant och se om han kan utvecklas ännu mer där nere i alperna och kanske få en ny chans i A-ladslaget. Han har dock inte spelat så mycket iår i SSL, men är när han är hel en otroligt viktig spelare för sitt lag. Lycka till Fille!
(åter igen kom det kommentarer på att jag aldrig spelat i Stadslaget... Jag var med i 20manna truppen som skulle till SM, jag spelade förSM och alla träningsmatcher. Vrickade foten med veckan kvar till SM i Jönköping och då sa tränarna till mig att dom inte kunde ta med en skadad back och därför la dom mig åt sidan. Exakt som Jocke säger i  kommentarer...)


Idag så var det dags för näst sista träningsmatchen med mina P92or inför avfärden mot Finland och Espo nästa torsdag. Vi hade bjudit in Täby FC's HJ på en träningsmatch och vi ställde upp med tre hela femmor där vi bland annat har ett nyörvärv från IBK Handen med och dessutom en 94a från Vendelsö som var riktigt duktig under Mitt i-finalen i helgen.
Vi hade ett kort men allvarligt snack med grabbarna inför matchen angående lite saker inom truppen som nu är lösta och samtidigt gjorde vi om en del i laget då vi hade några sjukdomar och liknande, men truppen såg ändå rätt så stark ut.

Det skall sägas att vi inte tränat någonting de senaste två veckorna utan vi har bara haft träningsmatcher och detta har väl satt sina spår hos dom som inte spelat alla matcher. Men allt fokus ligger på Finland och det är dit vi ska med formen toppad.
Tänker faktsit inte skriva så mycket om matchen mer än att vi vinner med 5-4 och spelat stundtals riktigt bra och under andra stunder riktigt uselt. Men så länge vi vinner så är jag faktist nöjd, men vi måste få upp våran högsta nivå en aning alltså.

Den provspelande killen från Vendelsö som är 94a har tränat med oss sedan julen och imponerat och gör idag faktist en riktigt bra insatts. Han är 5år yngre än dom han spelade mot och gör det enkelt, lungt och metodiskt. Imponerad!

Nästa tisdag är det träningsmatch igen och då är det Åkersbergas HJ som kommer på besök. Intressant!=)

Kommentarer
Postat av: ..

Du spelade väl inte ens i stadslaget??

2009-04-29 @ 10:15:05
Postat av: Jocke

Hur kunde jag veta att den kommentaren skulle komma upp.. Måste faktiskt försvara mackan! Han kanske inte deltog i Stadslags-SM men han var ju med i laget fram tills han fick en skada och de kan ju inte skicka en skadad back till SM liksom. Deltog ju i för-sm och lite annat sådant!!

HA

2009-04-29 @ 10:40:09
Postat av: skön innebandypojke

hum.. vad fan menar du med "förSM" du måste skämta med mig....

2009-04-29 @ 12:10:04
Postat av: En som var med

Stockholmsstadslag åkte till Gävle för att möte 3 andra stadslag som ett "FÖR-SM"....

2009-04-29 @ 12:29:31
Postat av: skön innebandypojke

men han var fortfarande inte med i STADSLAGET!!!!! så sluta tro nu

2009-04-29 @ 13:20:50
Postat av: haha

http://duharbra.blogg.se/ ...

2009-04-29 @ 13:35:33
Postat av: ??

Vilket stadslag rörde det sig om P17 eller P15?

2009-04-29 @ 15:06:34
Postat av: .

Vad heter den provspelande 94:an?

2009-04-29 @ 19:04:45
Postat av: Anonym

snygg design !

2009-04-30 @ 00:12:01
Postat av: www.duharbra.blogg.se

www.duharbra.blogg.se

2009-04-30 @ 01:06:13
URL: http://duharbra.blogg.se/
Postat av: Jocke

Till "Skön innebandypojke"



Om ett STADSLAG åker till en liten turnering med andra STADSLAG så är väl det ett STADSLAG man spelar i.. Inte är det något klubblag som åker iväg iaf. Du får gärna förklara vad som är ett stadslag om inte det. Och vid guds namn svara inte att man måste vara med i sm.. det är inte det ända ett stadslag gör ifall du inte visste det.



det handlade om p15 stockholm!!!!

2009-04-30 @ 09:44:39
Postat av: Mamma

Du som lägger upp "bloggar" åt andra, VARNING! Jag har vidtagit åtgärder och ger dig 24 timmar att ta bort denna "annons". STRAFFBART!!!! Vet vad jag ska göra, vet du?

2009-04-30 @ 10:05:10
Postat av: Funta på detta

Men snälla någon... Om jag är med i truppen som ska spela Stadslags-SM, deltar i uppstarten (vilken denna Gävle-turneringen verkar varit) och sedan skadar mig och INTE deltar i Stadslags-SM... Är jag då en Stadslagsspelare?



Det är så klart en definitionsfråga. Jag tycker inte att man är det men har respekt för andras åsikter och resonemang.



Backen som skulle varit med i fotbolls-VM 1994 (kommer ej ihåg hans namn, var det Eriksson?) men bröt armen dagarna innan avresa - vilket gjorde att Teddy Lukic fick åka med istället... Vem är VM-spelare/Landslagsspelare?

2009-05-02 @ 12:19:44
Postat av: Anonym

mycket bra skrivet... håller med till 100%

2009-05-02 @ 14:21:35
Postat av: En bra blogg är en blogg med många kritiker!

visst ere olagligt att lägga upp bloggar om andra och det är riktigt dålig still desutom, men oavset vad man gör för något dumt så får man häller inte häller skräma med några hot, detta är oxå straffbart! tänk på det till nästa gång, tack för mig

2009-05-02 @ 15:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0