Innebandy, annars dör jag

Vardagar med inställda träningar är helt sjukt jobbigt och man vet inte vad man ska ta sig till. För en sån som mig som mer än gärna hade tränat både på morgonen kl. 06.00 - 07.30 och senare på kvällen kl. 18-20 så är en dag utan innebandyspelande pest och pina.
Måndags träningen vart inställd eftersom vi hade haft fajt på söndagen och ingen match denna helg, då ville vissa ta ledigt och kolla på derbyt. Visst, jag fick se Warberg - AIK som jag hade missat annars. Men man kan ju spela in matcherna  så hade gärna tränat.
I Tisdags var det en förkortad träning eftersom det var Vardags match på onsdagen medans jag hade en annan träning på onsdagen istället för matchen.
Och igår så vart träningen inställd för min del så jag tränade med mina p-92or så jag skulle få någon innebandydrog i kroppen.
Fredagar är de absolut tråkigaste dagarna man har i veckan, ingen innebandy!  Vet inte varför innebandyn blivit en sån stor del av mig. Enligt vissa så är jag Mr. Innebandy och kan det mesta om de flesta i SSL, Div1, Div.2 och även juniorserier.  Men om jag ska vara ärlig så kan jag inte så mycket. Det jag kan ör allmänbildning om man är innebandynörd av högsta rang. 

Hade en sms-dialog med "Mr. P" som följde: 
"Mr. P": Tjena grabben, Läget? En fråga, hur spelar Onyx och vilka spelare man ska plocka bort förutom de två stora namnen?
Undertäcknad: Heej! Det är helt ok, själv? Har du inte lite bättre koll på det än vad jag har?
"Mr. P": Man ska inte klaga. Du har koll på allt, så säg inte att du inte vet, för det gör du. =)

Sedan följde dialogen upp med att jag svarade och sen var han nöjd. Detta är ett exempel på att folk annser att jag ska bli expertkommentator om 5år i SSL-Sändningar eller innebandy journalist på någon kvällstidning eller "Magget".



M.N gick klart sin domarkurs i tisdags och på söndag dömmer han upp. Snacka om att ge kalla kårar hos smågrabbarna och tjejerna han kommer att dömma. En stor rakad kille som är väl igenkännd som domarhatande coach från Balrog, Järfälla, Rönnby, Västmanlands Stadslag som tog SM-guld och nu Salems IF. Kommer bli ett rent nöje att se honom dömma den närmsta tiden. Tror han kan göra det bra faktist med tanke på att han vet vad en dommare inte ska göra för att bli omtyckt.
Läs om Martins framfart och innebandytankar  i hans välbesökta blogg: nieminen.blogg.se

// Mackan

Kommentarer
Postat av: MN

Tjena, Mackan. Jag tackar för gratis reklamen av min blogg. Och för gratis reklamen av min domarkarriär....ha ha ha....



Ses nästa vecka!



//coach

2008-10-24 @ 10:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0