Div.3 Sthlm

Spelledigt i helgen för div.2lagen, så nu får jag skriva om vad som händer i Div.3 denna helg istället.
Helgen kommer bjuda på resterande matcher i omgång 7 som innehåller två riktiga runkmatcher och en match som kan bli riktigt tajt med mycket fart och mycket publik,
Stockholms trean leds just nu av "REAL NYNÄS" som påstår att de har ett gäng spelare som alla skulle hålla SSL-klass, vilket jag tvekar på. Men dom leder serien med maximala 15p på deras 5matcher och räknar nog med seger i helgen.

Sköndal - Bele Barkarby   Mitt tips:  3-9
Bele bör vinna enkelt och ta 3nya poäng till sin räkning. De ligger för tillfället på en 4e plats med en match mer spelad och en poäng före Salem.
Sköndal bör inte ha ett dugg att säga till om, men på hemmaplan kan de kanske få något billigt första mål sen se til att bele börjar skaka, vem vet? *Låter inte troligt*

Vaxholm - Jakobsberg   Mitt tips:  6-4
Omgångens tråkigaste match. Två lag som ligger nere mot botten och inte spelar en underhållande innebandy. Tror dock att Vaxholm är sneppet bättre för dagen.

Salem - Nynäshamn (REAL NYNÄS)  Mitt tips: 7-4
Omgångens match utan att tveka. Salem kommer in till matchen med 3 raka segrar. Salem började knackigt med två förluster, 8-7 och 19-6. Efter dom två nederlagen är laget svårslagna och har fått alla spelare tillgängliga och kommer nu vara ett av de lagen som slåss för att hamna i topp 3.
REAL NYNÄS är storfavoriter och kommer till salem för att hämta hem 3pinnar. Men med en match i benen i onsdags mot Caperio Täby i DM slutspelet så kommer man nog kanske att överskatta salem och det kan bli något de kommer ångra.
Caperio Täby drog ifrån till 0-3 ledning borta mot Nynäshamn i onsdags på 10minuter sen gled man bara in till mållinjen utan att förta sig det minsta. 5-9 vart slutresultatet inför 350pers i ett fullsatt Gröndalshallen.
Ta er till Skogsängshallen imorgon (lördag) för att se denna heta match, matchstart 13.00!

För att läsa lite om serien så kan ni besöka några av seriens bloggar:
http://nieminen.blogg.se/  (Salems IF)
http://doppsko.blogg.se/  (Nynäshamns IBK)
http://thebasicblogg.blogg.se (Nynäshamns IBK)

Att vakna upp på lördag för att först coacha mina juniorer och sedan åka där ifrån efter två perioder för att spela match själv är lite surt.
Visst älskar jag att spela match, det är ju mitt liv. Men att lämna grabbarna i sticket som Tränare är inget jag tycker är kul. Inte det minsta.  Får se till att min ass. tränare Danne Sturk får instruktioner innan jag går så jag kan gå med huvudet högt efter att vi leder mot Huddinge med 4-5kassar.
Ni som är tränare förstår nog hur ja känner. Fast ligger man under och alla spelare springer runt och skiter i vad jag säger och ligger under med 10 mål så är det klart man vill gå? Right? MEN mitt lag är på tok för snälla för att göra nått sånt och dessutopm skulle vi aldrig ligga under med 10-0 utan leda med det...

Halvdag idag på jobbet fast vi i min branch jobbar man halvdag till 15.00. Borde man inte kalla det Heldag minus 2timmar? Äsch, knallar hem idag vid 12 hur som helst och ska hem och Vaxa skorna och klubban inför dussten imogon. Sen sova ur all seghet och illamående i kroppen. Ruggigt taggad!!!

P-O
// Mackan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0