AIK - BB/S, Obama

För att fylla ut mitt liv med ännu mer innebandy så söker jag nu innebandybloggar. Jag vill att ni som vet innebandybloggadresser ska skriva ner dom till mig i en kommentar så lägger jag upp alla här på sidan så det blir enkelt för er och för mig att läsa mer om världens roligaste sport!

Dagens tipps för en kille som står framförmål. Drick äppeljuice på bänken i massor!!!!!



AIK - Balrog spelade första  SSL-matchen efter landslagsuppehållet igår. Matchen stod och väge under de två första perioderna och i tredje valde AIK att vinna och det gjorde dom också. Balrog som inte hade med en ända spelare i Landslagstruppen i helgen skulle vara utvilade och vinna mot AIK som har 6st spelare med i Landslagslaget som alla 6 skulle vara slitna och trötta.
Pratade en stund igår med en polare i Gnaget efter matchen som sa att de var lite sega men att när de väl vill så vinner dom mot alla lag i serien utom kanske Warberg. 7-3 är ganska betryggande siffror.

Appropå att Balrog inte hade med en ända spelare i landslagstruppen i helgen så tycker jag det är fel. David Gillek bord bytas ut mot Balrogs Blomberg. Visst att Gillek och K-J Nilsson känner varann utan o innan sen JIK-tiden men hur bra har Gillek varit iår. Visst han var tydligen helt okej i Finland nu under turneringen men hur svårt är det att vara någorlunda bra när man får spela med sånna man får spela med. In med Blomberg i VM-truppen istället för Gillek och behåll Patrik Hagberg i truppen.



Obama är vald till ny president i Staterna. Äntligen slipper man en skjutgalen gubbe som tror att krig löser allt. Hoppas att Obama överlever dena nya position, så att ingen "vitmakt-grupp" planerar att mörda honom eller liknande. Dagens USA skulle inte orka med det. Nej förresten, världen skulla inte orka med det. 
Men just nu är det här det bästa som kunde hända USA. En demokratisk ledare som tror på en förändring.
Hoppas att alla som inte ville ha honom som president accepterar att de förlorade och inte gör uppror.

Kommentarer
Postat av: Peter

Sundboms blogg på www.x3m.eu

Såg att du hade länkat hans gamla. När man ändå är där kan man ju passa på att läsa Peter Runnestig också.



Kimmo Eskelinen har en iofs bra blogg. Minns dock inte adressen.

2008-11-05 @ 20:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0