Typiskt

Gårdagens bakslag fick sitt resultat imorse. Starre blir borta 4-5 veckor minst då hans nyckelben var av, precis som jag befarade. Tur för oss att vi har 4veckor till nästa match så att han inte missar allt för mycket. Vi behöver våran kapten och dirregent där bak under fajterna.
Starre får helt enkelt slappa hela julen och komma tillbaka 09!

Min axel är värre än igår, fick inte mycket till sömn inatt då den bultade och skrek av ilningar. Så det blev en dag hemma från jobbet och lär bli det imorgon med. Sen får vi se på onsdag.

Sverige vann idag tredje gruppspels matchen mot Ryssland med enkla 18-1. Sett de flesta matcherna nu från A-vm och även en del från B-vm. Kollar på alla matcherna jag hinner med Live på datan, fast när man inte hinner får man se dom i efterhand helt enkelt.
Ikväll är det dags för min backpartner från tullinge (Johan Strömfeldt) att ta sina första 3poäng med Estland i A-VM då de möter Norge. Efter att ha varit nära att vinna mot Schweiz i premiären och utspelade av Finland med 7-0 igår så är det massor som pekar på att Estland plockar 3pinnar mot Norge ikväll!
Tyskland vann enkelt mot Singapor idag och går mot en säker gruppseger, lika så polen i andra gruppen i B-VM.

Tullinge vann tillslut en hård kamp mot SB Innebandy som varande i 2perioder, sen var det Tullinge för hela slanten och det är fortfarande 6p till tvåan. Nästa omgång möter man Täby hemma, ett täby som förstärkt med flera spelare från SSL-laget Caperio Täby.


Go Eesti
// Mackan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0