"Estland" på besök i Tullinge + Tips kungen!

Dagens träning vart lite speciell. Det som brukar vara en lugn tillställning i hallen när det är träning på gång vart genast en snabbare och mer fysisk innebandy då estlands första femma blivit inbjudna av Tullinge då Tullinge har en av de spelarna i laget. 

Spelarna som var och tränade med Tullinge för att vessa VM-formen var
Johan Strömfeldt, FBI Tullinge (Back)
Jonas Thomsson, Järfälla IBK (Back)
Kristian Talme, Balrog B/S (Back/Center)
Henrik Talme, Balrog B/S (Forward)
Patrik Markus, Älvsjö AIK (Forward)

Det såg inte helt fel ut och jag tror att Esterna kan skrälla mot Schweiz i premiären då det dessutom tillkommer ett antal spelare från Finska högstaligan till Estlandstrupp.
Tror att de kommer 2a eller 3a i Gruppen. (Ganska säker)... Men det ska till en bra dag om det ska slå Schweizarna i en VM-premiär. Fast man ska aldrig säga aldrig, höjer ett varningens finger för Estland.
Varför inte: Schweiz - Estland , 5-6  i premiären?

Sen måste jag ju bara poängtera att jag fick in rätt resultat igen i en innebandymatch. Har haft flytet senaste månaden när det gäller de.
7-5 till Täby skrev jag på måndagsmorgonen och 7-5 vart det på måndagskvällen.
Fick dessutom in FBI Tullinge - Värmdö (10-5) i lördags...
Dags att slänga in ännu mera kosig på resultat?

Kommentarer
Postat av: strumpan

bra tippat mackan. hade inte domaren vart så dålig hade vi inte torskat, ledde med en pinne tills vi fick 2 utv som e jäkligt orättvisa.

2008-12-08 @ 11:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0