Axel helv*te

Galet drag igår på Tjeckien - Sverige matchen måste jag säga. Dessutom tycker jag att det märks klart och tydligt att Sverige inte är så bra som de en gång varit längre. Lite trist att se faktist, men men inte mycket att göra åt. Seger trotts allt tillslut.

Fast gårdagen slutade med att jag totalkvaddade min axel i kvällsmatchen. Jag bjöds på en galen flygtur vid sarken och landade rätt på sargen och slog vänster axeln i marken. Drog i lite bedövning och spelade sedan vidare matchen och lyckades göra två kassar. Men inatt så kände jag verkligen att jag inte borde fortsatt. Har inte sovit många timmar i natt och jag kan knappt lyfta armen...

Fast lite stryk får man väl tåla trotts allt.

Däremot så skadade sig min backpartner Jonas Steffen sig allvarlige i en situation som borde ge avstägning i månader på motståndaren. Steffen fördes till sjukhus med ambulans och det verkade inte bra. Tror att axeln var ur led och att han bröt nyckelbenet. Fast jag vet inte, det är bara spekulationer.
Uppehåll nu till början av januari, så förhoppningsvis är både Starre och jag tillbaka då. Oddsen att jag är tillbaka är betydligt större, men hoppas på att båda blir hela tills dess!

Kommentarer
Postat av: MN

Tja Mackan....hoppas det är bättre med axeln. Starres nyckelben är av och han kommer att få vila i 4-5 veckor!



//coach

2008-12-08 @ 18:08:44
Postat av: Joel

Haha, Mackan och Coach ;) vad har ni för smärtstillande preparat i eran sjukväska egentligen??? :O

2008-12-08 @ 18:16:53
Postat av: ??

Ipren eller något kanske??

2008-12-08 @ 19:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0