Viktig helg!

Det är inte någon hemlighet att det är mycket som står på spel i helgens matcher. För vissa lag kan helgens matcher vara helt avgörande för utgången av säsongen. Lag som varit tippat att ligga högt upp i serien som ännu inte vaknat till liv riktigt. Gör dom inte det snart ser det väldigt långt ut för de drabbade lagen.

Lag som måste bevisa sina krafter närmsta omgångarna:

Svenska Super Ligan
IBK Dalen                                          (2p)                    - Nästa match: Hemma mot  Pixbo
Div.1
Farsta IBK                                          (1p, Norra)       - Nästa match: Hemma mot Gävle GIK
FBI Tullinge                                        (3p, Mellersta)- Nästa match: Hemma mot IBK Handen
Finspång Vallonbygden IBK           (3p, Mellersta)- Nästa match: Hemma mot Skoghalls IBK

Serierna är ännu inne i en tidig fas men det gäller att inte släppa ifrån övriga lag för mycket. I årets jämna serier gäller det att vara med från början, annars är man nog rätt så körd att få en topp 3 placering.


Vad kan vi förvänta oss i helgen?

Färjestaden möter Helsingborg hemma i omgång 3 av SSL. Denna match kommer vara mer bevakad än någon annan match i ölands historia. Detta beror på att Färjestadens egna hjälte gör SSL debut på hemmaplan. Kim Nilsson var skadad i första omgången mot Warberg men i helgen ska väl inget kunna stoppa poängkungen från förra årets Div.1 Södra... Jag tror Kim gör 4p i helgens match, 2+2.

Övrigt så tror jag inte på några stora skrällar. Visst vann Sundsvall mot Sirius förra omgången med 7-2 men detta lär inte upprepas i någon form. Tror på en ganska väntat helg där "topplagen" kommer ta sina 3p i sina matcher.

Men en sak är säker i alla fall, det jag tror kan inte bli mer än fel.



Sen bara för att Deresjö & Gurra "tjatade" om att jag skulle skriva om mitt mål på gårdagens träning så får jag väl göra det.

Mål....

Så, nu har jag det...=P



Allt för idag (om jag inte kommer på något viktigt under dagen). Men hur som helst så skriver jag referat och resultat imorgon eftermiddag/kväll.

Cya
       // Mackan #26

Kommentarer
Postat av: idah

omg alltid jävla fjollboll

2007-10-13 @ 00:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0