FBI Tullinge vs Huddinge IBS (match 2av4)

Förra matchen slutade med 4-3 seger för oss i Tullingehallen. Denna gång var Huddinge ute efter revansch på oss i våran hemma hall åter igen.
Snacket började gå redan innan matchen startat när vi fick reda på att det var en tjej som bara är ett år äldre än några av oss skulle dömma. Jag personligen har sett henne och haft henne förut som domare och då har hon inte vart dålig på något sett fast denna matchen är ett presige möte mellan ett huddinge med många ex-tullinge spelare och tränare mot ett riktigt bra Tullingelag. Fast sen kom det fram en sak om den kvinnliga domaren, hon är tydligen dotter till ordföranden i Huddinge. Det fick många i vårt lag att tänka på andra saker redan innan matchen hade börjat.

När matchen väl startade var vi inte alls med i matchen. Huddinge får enkelt 0-1 redan efter dryga 3min på ett jätte misstag i uppspelet och bara minuten efter så ska en av våra spelare slå en enkel passning tvärrs över planen men råkar få felträff och bollen rullar in brevid våran målvakt som kollar uppåt i banan och ser inte bollen. En märklig situation som gav huddinge en 0-2 ledning. Fast nu ringde det en väckarklocka i huvudet på oss och efter en tillsägelse av coach så taggade vi till och började spela ut Huddinge mer och mer. Så fort linan med André-Kihlström-Chrille med backar var inne så fick huddinge aldrig röra bollen. Huddinge hade ingen  chans fast deras målvakt räddade dom kvar i matchen.
Huddinge lyckades ändå få ett par riktigt bra anfall med mycket rull runt kassen men fick inga heta målchanser. I det här läget så står det 5-3 till oss efter 5mål av Jocke,andré och Chrilles lina. Matchen ökar tempo sista 10minuterna och huddinge får de där skitmålen de alltid får med sig. (det kanske inte är skitmål om de alltid lycka få in bollen, men det är bara tillfälligheter) . När det är 1min kvar så leder vi med 6-5 och Huddinge tar målvakten och får tillslut utdelning tackvare lite försvarsslarv av våran höger sida där jag själv tyvärr inte visste vart jag skulle ta vägen då jag hade 2spelare att hålla koll på.
Matchen slutar 6-6 och vi är otroligt besvikna på hur vi kunde tappa matchen.

Nog om matchen nu! Måste bara få yttra mig lite om en sak när det gäller Huddinge...
Vi spelar i HJ Div.2 där vi har lag som Huddinge, Odelberg, Tyresö/Trollbäcken, Handen osv. Grejen är den att Huddinge har två lag i den serien och det innebär att Huddinge har 4chanser att ta poäng av oss som är deras största konkurenter till seriesegern medans vi bara har 2chanser att ta poäng av deras förstalag som dom sattsar på. Dessutom har dom 6gratis poäng eftersom dom möter varann 2ggr och varför skulle dom ge andra laget poängen när första laet behöver dom.
Det var det som hände i helgen, vi mötte "andra"laget i serien och spelade lika. Men det är exakt samma toppade lag som när vi mötte deras förstalag för någon vecka sen i serien och vann med 4-3.
Tycler förbundet borde se efter hur det fungerar att ha tv¨lag i samma serie från samma klubb. Klart man ska kunna ha två lag från samma klubb i serien men inte där spelarna får spela alla matcher iförstalaget och sen gå ner och se till att de andra topplagen kanske tappar poäng mot deras andra lag.

Vill förtydliga att jag personligen har inget emot Huddinge. Jag tycker att deras ledare Steffe och Jonte är två grymt trevliga personer och det är många av spelarna med. Det jag menar är att det är fel vilket lag det än är att kunna sno poäng utan att kunna offra några om ni förstår.

Snart är det match 3 av 4 mot huddinge. Lär väl bli lika tufft där om jag inte tror helt fel. Alla matcher mot huddinge är kul att spela eftersom det är tajt, prestige och mycket folk. Men det hade räckt med två matcher i serien mot dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0